وزارت بهداشت در مناطق زلزله زده فراتر از تکالیف و وظایف قانونی خود عمل کرد

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل ذهاب، گواور، سومار، نفت‌شهر و خسروی در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحران زلزله غرب کشور و مشکلات پس از آن، وزارت بهداشت و زیرمجموعه های آن، یکی از دستگاه هایی بود که به نحو صحیح، حضور فعال داشت و حتی فراتر از تکالیف و وظایف قانونی خود عمل کرد.

به گزارش ایسکانیوز دکتر فرهاد تجری گفت:در جلسات مختلف با حضور مسئولان کشور، عملکرد مثبت و جهادی وزیر بهداشت، معاونین و مدیران این وزارتخانه، بارها مورد تقدیر قرار گرفت اما دکتر کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور یکی از شخصیت های، بارز، موثر و مهمی بود که در بین مردم مناطق زلزله زده، ماندگار شد و مردم قدردان وی هستند.

وی اقدامات وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور را در رسیدگی به وضعیت مصدومان و انتقال آنها به مراکز درمانی استان کرمانشاه و سایر استانهای کشور راُ مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و افزود: وزارت بهداشت در زلزله غرب کشور، یکی از دستگاه های خدمات رسانی بود که عملکرد آن در بین مردم مقبولیت داشت.

نائب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی بیمارستان جایگزین شهدای سرپل ذهاب، یادآور شد: امکان بازسازی کامل بیمارستان تخریب شده سرپل ذهاب در فرصت کوتاه، میسر نبود و امروز شاهد بودیم که بیمارستان جایگزین شهدای سرپل ذهاب در محوطه بیمارستان قدیمی بانگر در کمترین زمان و در مدت ۱۳ روز تجهیز و آماده خدمت رسانی شد.

دکتر تجری با بیان اینکه بیمارستان جایگزین شهدای سرپل ذهاب بیش از ۵۰ تخت بیمارستانی ظرفیت دارد، گفت: این تعداد تخت بیمارستانی برابر با تعداد تخت های بیمارستان شهدا قبل از زلزله است و می تواند خدمات درمانی را به مردم این منطقه ارائه دهد.

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل ذهاب، گواور، سومار، نفت‌شهر و خسروی در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که با قول مساعد، جدیت و اراده وزیر بهداشت، شاهد راه اندازی بیمارستان تخریب شده شهدای سر پل ذهاب باشیم.

700

کد خبر: 881260

وب گردی

وب گردی