بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان به مناسبت روز دانشجو

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان به مناسبت روز دانشجو بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«مقام معظم رهبری(مدظله):
بنده دلم می‌خواهد این جوانان ما، شما دانشجویان، چه دختر، چه پسر روی ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا و کشور فکر کنید و تحلیل بدهید.

١۶ آذر نماد بیداری دانشجو، روشنگری او درمیان تاریکی های زمانه خویش و حضور پیوسته و موثر او در صحنه تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور است. تا زمانی که جوانانی با ایمان های استوار و متکی بر خوی استکبار ستیزانه خود در میان میدان حضور نداشته باشند عالم جولانگه طاغوتیان و ظالمین خواهد بود و حرص و ولع مستکبرین حق حیات بشر مخصوصا مستضعفین عالم را خواهد بلعید.

١۶ آذر روزی است که لاله ‌های وطن در خون غلطیدند و پیکر های مطهرشان در زیر چکمه های مستکبران و مستبدان همچون خیمه ‌های سوخته آرام گرفت. دانشجوی انقلابی در طول تاریخ معاصر اثبات کرده که نسبت به اوضاع سیاسی موجود در جامعه خویش بینشی عمیق دارد و همواره به موقع و آتش به اختیارانه پیشاپیش همگان نسبت به دسیسه های خصمانه دشمن واکنش نشان داده است.

١۶ آذر ماه سال ١٣٣٢ به همگان نشان داد که جنبش دانشجویی و خوی آزادی خواهی دانشجو سبقه ای طولانی دارد. خون آن سه شهید والامقام نقطه ی عطفی در راه رسیدن به انقلابی مستقل از دخالت مستکبران شرق و غرب بود که از دل این انقلاب شهیدانی همچون باکری، چمران، احمدی روشن و… سر برآوردند.

در ایام منتهی و نزدیک به روز دانشجو شاهد تلاش ناگهانی و مجدانه ی عده ای از مسئولین در جهت گره گشایی از مشکلات دانشجویان هستیم! این حرکت فراگیر که تمامی دانشگاه های کشور را همچون سیلی در نوردیده است، بی شک این سوال را در ذهن هر فرد کنجکاوی ایجاد می کند که چرا در تمامی طول سال دغدغه ها و مشکلات دانشجویان برای مسئولین اینقدر مهم جلوه نمی کنند؟

امسال اساتید و دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان به مناسبت روز دانشجو میزبان ریاست محترم جمهوری بودند؛ به محض انتشار این خبر موج امید در دل دانشجویان مناطق محروم کشور زنده شد. اما این موج امید چندان پایدار نبود و با و تکرار رویه های سابق دولت محترم تبدیل به بذر ناامیدی گردید.

رئیس جمهور محترم در سخنان خود به آزادی بیان دانشجویان در ۴ سال اخیر درمقابل دوران ٨ ساله ی دولت های نهم و دهم اشاره و بیان نمودند دانشجو امروز با صدای رسا و بدون لکنت زبان به بیان خواسته هایش میپردازد.
احتمالا رئیس جمهور محترم فراموش کرده اند که چندی پیش در مراسم استقبال و تبریک سال تحصیلی جدید از صحبت کردن دانشجویان ممانعت به عمل آورده شد. و همینطور با نگاهی به عقب تر دقیقا همان زمانی که جناب رییس جمهور از آن با افتخار یاد می کند یعنی دولت یازدهم، بدترین بی احترامی ها نثار دانشجویان منتقد ایشان و دولت تدبیر و امید گردید. بزدل، بی شناسنامه و… نامیدن دانشجویان همان برگ زرینی است که رییس جمهور محترم و منتخب مردم آن را صدای رسای دانشجو مینامد.

قطعا نمی توان از تمام مشکلات دانشجویی سخن به میان آورد چرا که زبان و قلم تمام گویندگان و نویسندگان از این مهم قاصر است.اما اشاره به یکی از این مشکلات این روزهای دانشجویان در کشور به چه منوال است.

افزون بر 20 روز از اعتصاب دانشجویان نفت معترض به شرایط استخدامی وزارت نفت در سراسر کشور میگذرد؛ نه تنها قدمی در راستای رسیدگی به مطالبات این دانشجویان برداشته نشده؛ بلکه روز به روز اعمال فشار بر این قشر نخبه جامعه در این دانشگاه بیشتر گشته است.
جالب تر آنجاست که رییس دانشگاه صنعت نفت در هفته ی منتهی به روز دانشجو با دست پر به استقبال دانشجویان شتافته و در راستای پاسخگویی به مطالبات دانشجویان دستور قطع اینترنت دانشگاه را صادر نموده و با تعطیل کردن سلف، نمازخانه و خوابگاه سبب شد عده ای از دانشجویان تا صبح بیرون از خوابگاه بمانند.

حال که روز دانشجو با هفته وحدت مقارن شده است بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان بر خود میداند که برادرانه به تمامی جوانان مؤمن و انقلابی توصیه کند که هفته وحدت را گرامی بدارند و همانطور که همیشه در اطاعت از امر رهبر انقلاب طلایه دار نظام جمهوری اسلامی بوده اند، بار دیگر این مسئولیت خطیر را به نحو احسن انجام داده و باعث ایجاد امنیت و حفظ قدرت اسلام در سراسر دنیا شوند. انشاءالله.

ضمن پاسداشت روز ١۶ آذر، روز استکبار ستیزی و تبریک میلاد پیامبر اسلام، عهد قدیمی خود را بامقام عظمای ولایت، حضرت امام خامنه ای، آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب تجدید کرده و همنوا با شهدای دانشگاه تهران زمزمه می ‌کند:
تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

کد خبر: 881380

وب گردی

وب گردی