ارائه تسهیلات معیشتی به مستاجران زلزله‌زده

معاون بنیاد مسکن از پرداخت تسهیلات معیشتی و اسکان موقت به مستاجران در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: در شهرها زلزله‌زدگان را در پارک‌ها اسکان می‌دهیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عزیزالله مهدیان اظهار کرد:‌ اسکان موقت و کمک های معیشتی 2 و 10 میلیون تومانی شامل حال ساکنان خانه‌های زلزله‌زده می‌شود.

او ادامه داد:‌ به عبارت دیگر هر خانه‌ای که مستاجر هم داشته علاوه بر پرداخت تسهیلات معیشتی، امکانات مربوط به اسکان موقت نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: تسهیلات اسکان موقت و معیشتی فقط رای یک واحد به مالکان پرداخت می‌شود، اما برای بقیه واحدهایی که مستاجر داشته به آنها نیز کمک‌های ذکر شده تعلق خواهد گرفت.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: برای مستاجران چنانچه لوازم زندگی از بین رفته باشد، تسهیلات پرداخت می شود.

مهدیان همچنین درباره تامین کانکس زلزله‌زدگان نیز گفت: در مناطق روستایی امکان اسکان موقت در داخل واحد مسکونی فراهم می‌شود و -کانکس- به گونه‌ای طراحی شده که در ادامه جزیی از واحد مسکونی شود.

او بیان کرد: اما در مناطق شهری این امکان وجود ندارد و طبیعتا برای زلزله‌زدگان مجبوریم در نقاطی سه، چهار،‌پنج واحد را در زمین‌های خالی مانند پارک‌ها اسکان دهیم که بعدا هم -کانکس‌ها- جمع‌آوری می‌شود.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 881397

وب گردی

وب گردی