مسلمانان و آزادیخواهان جهان درمقابل توطئه آمریکا علیه قدس شریف سکوت نکنند

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام دولت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس ، خواستار وحدت مسلمانان و آزادگان جهان برای خنثی کردن این توطئه شد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز دراین بیانیه آمده است: جهان اسلام یکبار دیگر درمقابل آزمایش عظیمی واقع گردید، طرح استکباری و صهیونیستی به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر، توطئه ای جدید است که باید با هوشیاری ووحدت مسلمان و آزادگان جهان خنثی گردد.
بیانیه حاکیست: آمریکا جنایتکار و نوکران او بدانند که قدس قلب تپنده جهان اسلام است و هیچگاه اجازه نخواهیم داد که یک رژیم نامشروع و کودک کش پای درآن سرزمین مقدس گذارد.
آیت الله نوری همدانی در ادامه این پیام بیان کرده است: اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام ایالات متحده آمریکا، از سران کشورهای اسلامی و سازمان های بین المللی می خواهم هرچه زودتر به وظیفه خود عمل کرده و مردم مسلمان و همه حق طلبان با همبستگی کامل مانع اشغال قدس شریف شوند و رژیم غاصب صهیونیستی بدانند عمرش رو به پایان است و ادعا پایتختی قدس شریف نابودیش را تسریع خواهد کرد و به زودی از صفحه روزگار محو خواهد شد،
ترامپ روز چهارشنبه گذشته در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.»

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 881465

وب گردی

وب گردی