پیشرفت کشور در گرو وحدت و اتحاد در برابر کفار است/خدمات دفترچه بیمه سلامت دچار تغییرات نشده است

وزیر بهداشت گفت: وحدت و همدلی، مرزبانی و حفاظت مردم شهرستان تایباد مثال زدنی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، حسن قاضی‌زاده هاشمی که برای انجام چند عمل جراحی چشم به روستای مرزی کرات از توابع شهرستان تایباد رفته بود در جمع مردم این روستا در مسجد جامع حضرت رسول اکرم (ص) گفت:امروز این افتخار نصیب من شد تا در کنار دیگر عزیزان در کاروان نورآوران سلامت که سه ماه میهمان شما بودند و به تشخیص و مداوای بیماران چشمی همچنین بیمارانی که مشکل دندان داشتند به ویژه دانش آموزان بپردازند، حاضر شوم.

وزیر بهداشت با ابلاغ سلام دکتر روحانی و هیات وزیران به مردم این منطقه افزود: امیدوارم دولت بتواند به وعده‌های خود به مردم هرچه زودترعمل کند.

وی با اشاره به این که نیاز فراوان و امکانات محدود است، گفت: دولت در همه بخش‌ها در تلاش است و ان‌شالله در سایه آرامش و امنیتی که در کشور بر قرار است، گره از کار مردم باز شود که این بالاترین عبادت و افتخار برای دولتمردان است.

وزیر بهداشت با بیان این که کاروان نورآوران سلامت بدون هیچ وابستگی دولتی بر مبنای اعتقاد، نوعدوستی و علاقه‌ای که به حل مشکلات کشور دارد، هر سه ماه در یک منطقه مستقر می شود، اظهارکرد: همه حاضران در این کاروان، پزشک، پرستار، کادر اتاق عمل، دندانپزشک،عینک سازان، همه و همه باکمال افتخار و بدون هیچ چشمداشت مالی و به‌صورت رایگان خدمت می‌کنند. خداوند از همه آن‌ها قبول کند و تعدادشان را افزایش دهد.

پیشرفت کشور در گرو وحدت، همدلی و اتحاد در برابر کفار است

وزیر بهداشت با گرامیداشت هفته وحدت گفت: درس‌های زیادی در قرآن کریم نهفته است و اگر ما مسلمانان به همین یک درس که همان «وحدت» است،عمل کنیم، عزت و قدرت در دنیا در اختیار ماست.

وی افزود: مسلمانان می‌توانند قویترین‌ترین جمعیت باشند. علم و دانش و تمدن از اسلام و کشورهای اسلامی به غرب منتقل شده است از جمله در حوزه پزشکی ما دستاوردهای زیادی و علمای بزرگی داشتیم ولی امروز جهان اسلام در چه شرایطی است. آیا همه باهم برادرند؟ آیا به حبل الله که در قرآن و سنت رسول الله است دست یافته‌اند؟! یا اینکه در کشورهای اسلامی به نام اسلام، به نام خدا، به نام قرآن، افکار انحرافی و ذهن های خراب علیه هم هستند و خون یکدیگر را می‌ریزند.

وی افزود: اینکه قرآن بخوانیم و خلاف آن عمل کنیم، نماز بخوانیم و خلاف آنچه که بر زبان می‌آوریم عمل کنیم این از اسلام نیست.

دکتر هاشمی با ابراز تاسف از اینکه در کشور خودمان نیز چنین رفتاری را شاهدیم، گفت: به جای اینکه دعوت به وحدت، برادری، همدلی و مودت کنند دائم بر طبل اختلاف آن هم در مسائل پیش پا افتاده، میکوبند.

وحدت و همدلی، مرزبانی و حفاظت مردم این منطقه از این خاک و سرزمین مثال زدنی است

دکتر هاشمی ضمن تشکر از مهمان نوازی مردم این منطقه و با ابراز خرسندی از اینکه در این دهستان حضور پیدا کرده است، گفت: وحدت و همدلی، مرزبانی و نگهبانی مردم این منطقه از این خاک و سرزمین، مثال زدنی است.

به گزارش وبدا، وزیر بهداشت با پوزش از مردم منطقه برای کمی وکاستیها در حوزه بهداشت و درمان، گفت: ۵۰۰۰ خانه بهداشت در کشورساختیم که تعداد اندک آن در این منطقه است و ان‌شالله محرومیت زدایی و جبران خواهد شد.

برنامه وزارت بهداشت، استمرار خدمات بهداشتی و درمانی طرح تحول سلامت است

وزیر بهداشت با حضور در خیریه نورآوران سلامت در یکی از مناطق محروم خراسان رضوی گفت: کاروان خیریه نورآوران سلامت از سه ماه پیش در دشت کرات از توابع شهرستان مرزی تایباد مستقر شده است.

هاشمی افزود: خیریه نوآوران سلامت، یک مجموعه غیردولتی است که پزشکان، چشم پزشکان، دندانپزشکان، پرستاران و کارکنان اتاق عمل به صورت رایگان و داوطلبانه در مناطق محروم کشور ارایه خدمت می‌کنند و مردم روستاهای این شهرستان را نیز با کمک فرماندار، دهیاران و کمیته امداد، ویزیت و معاینه چشم و دندان کرده و مواردی که لازم باشد را عمل جراحی کرده اند.

وزیر بهداشت یادآور شد: من هم امروز توفیق داشتم که در نورآوران سلامت حضور داشته باشم و تعدادی عمل جراحی چشم برای مردم نیازمند این منطقه انجام دهم.

هاشمی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت، ادامه و استمرار خدمات بهداشتی و درمانی در قالب طرح تحول سلامت است،گفت: در دولت یازدهم بیمارستان‌های زیادی در کشور ساخته شد و نیروهای متخصص توزیع شدند همچنین بیش از ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند علاوه بر این شاهد کاهش هزینه‌های درمانی مردم و ساخت چندین هزار خانه و مرکز بهداشت در کشور بودیم و لازم است که همین مسیر ادامه پیدا کند.

وزیر بهداشت افزود: امیدوارم مردم با رعایت خود مراقبتی، کمتر دچار بیماری شوند که نیازمند خدمات بهداشتی و درمانی شوند.

هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص تغییرات پوشش بیمه سلامت گفت: خدمات دفترچه بیمه سلامت دچار تغییرات نشده البته منابع بیمه برای ادامه دریافت رایگان دفترچه بیمه به جز برای افرادی که تحت پوشش سازمانهای حمایتی هستند، کافی نیست و یا باید اعتبار مورد نیاز برای بیمه‌ها در نظر گرفته شود و یا مردمی که توانایی مالی دارند در پرداخت بخشی از حق بیمه، مشارکت کنند.

با افزایش رونق اقتصادی در منطقه، ساختار ارائه خدمات بهداشتی متفاوت خواهد شد

وزیر بهداشت پس از بازدید از مرز دوغارون در منطقه تایباد خراسان رضوی گفت: اگر این منطقه به منطقه آزاد تبدیل شود حتما رونق اقتصادی بیشتری پیدا می‌کند که بر اساس شرایط جدید ساختار ارائه خدمات ما نیز متفاوت خواهد شد.

هاشمی افزود: در راستای کنترل بیماری‌ها در مرز دوغارون از حدود 30 سال پیش قرنطینه اعمال می‌شد و کنترل لازم برای بیماری‌های واگیر صورت می گرفت.

وی افزود: اگر این منطقه به منطقه آزاد تبدیل شود حتما رونق اقتصادی بیشتری پیدا می کند که بر اساس شرایط جدید ساختار ارائه خدمات ما نیز متفاوت خواهد شد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر کنترل بیماری‌های انسانی در آمد و شدهای مرزی در حال انجام است و ما مشکلی نداریم.

۷۰۵

کد خبر: 881467

وب گردی

وب گردی