۶ میلیون نفر در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند

رئیس کانون انبوه سازان مسکن گفت: زمانی که طرح جامع مسکن تدوین شد 4 میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می کردند اما این عدد در حال حاضر به شش میلیون نفر افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ جمشید برزگر ، با اشاره به اینکه هنوز به طور مشخص و به معنای واقعی مشخص نیست که سالانه به چه میزان مسکن نیاز است گفت: بر اساس طرح جامع مسکن سالانه باید یک میلیون و هشتاد هزار واحد مسکونی تولید شود بنابراین طبق آمارهای به دست آمده از میزان پروانه‌های صادر شده در سال گذشته تنها 300 هزار پروانه صادر شده و در سال جاری نیز میزان تولید مسکن به حدود 400 هزار واحد مسکونی رسیده است.

او ادامه داد:به هر حال اینکه هیچ وزارتخانه یا سازمانی به طور دقیق برآورد نکرده نیاز کشور به مسکن به چه میزان است به این دلیل است که 24 میلیون خانوار در کشور داریم و 22 میلیون واحد مسکونی نیز احداث شده پس بنابراین سوال این است که این 2 میلیون خانوار که واحد مسکونی برای آنها احداث نشده در کجا زندگی می کنند؟

برزگر خاطر نشان کرد: پس می‌توان نتیجه گرفت آمار تولید مسکن و حتی میزان تعداد واحدهای مسکونی و حتی نیاز به مسکن یک محاسبه تقریبی است و هیچ سازمانی به طور دقیق نمی‌تواند اعلام کند که به چه میزان مسکن در کشور نیاز است.

رئیس کانون انبوه سازان مسکن ادامه داد: در زمانی که طرح جامع مسکن تدوین می شد 4 میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می کردند اما این عدد در حال حاضر به شش میلیون نفر افزایش یافته است.

به گفته او، بر اساس آمارها، 11 تا 14 میلیون نفر حاشیه نشین هستند و 9 تا 10 میلیون نفر در بافت‌های فرسوده هستند.

رئیس کانون انبوه سازان مسکن گفت: روزی ایران ششمین تولید کننده سیمان در جهان بود در حالی که هم اکنون کارخانه های سیمان کشور با 30 تا 35 درصد ظرفیت کار می‌کنند.

برزگر افزود: برای برون رفت از رکود در بازار مسکن صندوق توسعه ملی باید به کمک این بخش بیاید.

منبع: فارس

402

کد خبر: 881490

وب گردی

وب گردی