دریا در جنوب سیستان و بلوچستان مواج می‌شود

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی نشان می‌دهد از اواخر وقت فردا با تشدید وزش باد نواحی غربی دریای عمان در جنوب استان مواج شده و تا روز دوشنبه مواج باقی می‌ماند.

به گزارش ایسکانیوز،علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد از اواخر وقت فردا با تشدید وزش باد نواحی غربی دریای عمان مواج شده و تا روز دوشنبه دریای عمان مواج باقی می‌ماند.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در پی این شرایط جوی به شناورهای صیادی و قایق‌های کوچ توصیه می‌شود پیش از ورود به دریا حتماً شرایط را از طریق اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بررسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تصاویر ماهواره‌ای شاهد ابرناکی به ویژه در نیمه شمالی استان هستیم، اما از اواخر وقت به تدریج از پوشش ابر در آسمان استان کاسته می‌شود. امروز در نواحی مرکزی و نوار غربی استان وزش باد نسبتاً شدید و گرم جنوبی در برخی نقاط منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش دید شده به طوری که از عصر امروز شدت بادهای جنوبی در این مناطق کاهش می‌یابد.

ملاشاهی بیان کرد: از اواخر وقت امشب با تشدید جریانات سرد شمالی و در روزهای شنبه تا دوشنبه پیش رو در شهرهای شمالی، مرز غربی و نواحی شرقی استان باد و گرد و خاک با جهت شمالی منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از نظر دمایی از فردا مجدداً شاهد کاهش دما ابتدا در نیمه شمالی و سپس در دیگر نقاط استان هستیم اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته مهرستان با کمینه دمای 4 درجه سانتی‌گراد زیر صفر و راسک با بیشینه دمای 28 درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده‌اند.

902

کد خبر: 881492

وب گردی

وب گردی