آمریکا با انتقال سفارت خود به قدس ضربه محکمی خواهد خورد

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: آمریکا با انتقال سفارت خود به قدس عجز خود را نشان داد و ضربه محکمی خواهد خورد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز مجتبی بختیاری دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در پیش خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مواضع دانشجویی این اتحادیه اظهار کرد: در وهله نخست گلایه‌ای دارم از بزرگداشت دانشجو که چند روز گذشته در زاهدان با حضور ریاست جمهوری برگزار شد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته نمایندگان این تشکل‌ها فرصت محدودی در اختیار داشتند تا پژواک صدای دانشجویان را به سمع ریاست جمهوری برسانند اما در سال جاری به میزان 4 دقیقه هم فرصتی در اختیار هیچ یک از تشکل‌ها قرار نگرفت.

بختیاری تصریح کرد: عدم حضور مسئولان به منظور عدم پاسخگویی دولت به مطالبات دانشجویی تلقی می شود که این مسئله در تضاد با شعار ریاست جمهوری در ایام انتخابات بود و این مسئله به معنی تعارض آشکار است.

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت بیان کرد: جنبش دانشجویی باید مستقل و در راستای عدالت خواهی و تحکیم وحدت فعالیت کند.

وی با اشاره به وقوع زلزله در استان کرمانشاه تصریح کرد: این مسئله قلب ملت را به درد آورد و زمانی فزونی یافت که برخی مسئولان دولتی با ادبیات نامناسب نشان دادند که مستضعفان جایگاهی در اندیشه آنان ندارند در حالی که باید این را مطرح کرد که اگر دولت قیم حل مشکلات نباشد چه کسی به امورات مردم رسیدگی کند.

بختیاری در بخش دیگری از سخنانش به تحریم جدید آمریکا علیه ایران تحت عنوان کاتسا اشاره کرد و افزود: پس از اجرایی شدن برجام بارها جسم و روح آن زیر پا گذاشته شد و تحریم‌های جدید به معنای نقض فاحش برجام است.

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: اعمال تحریم‌های جدید بیانگر این است که بند‌های 27 و 28 برجام توسط آمریکا نقض و برای عده‌ای که گمان می‌کردند قول شفاهی آمریکا تضمین است، شرایطی فراهم شد و به آنان ثابت کرد که حتی متن مکتوب آنان نیز قابل تضمین نیست.

وی در خصوص حذف دلار از چرخه مبادلات اذعان داشت: مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری این اقدام که با عنوان ابزار سلطه آمریکا تلقی می‌شود باید هر چه سریعتر محقق شود.

بختیاری با اشاره به اظهارات واهی رئیس جمهور فرانسه درباره توان موشکی ایران بیان کرد: این جسارت مداخله جویانه فرانسه محکوم بوده و از دادستان تقاضا دارم تا اقدامات قضایی لازم را با رسانه‌هایی که با این اقدامات هم نوا شده‌اند، برخورد قاطع کند.

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: رئیس جمهور کشوری که تاکنون شرایط را برای پناهگاه مزدوران قاتل و مسئول ورود خون ‌های آلوده به ایدز، حمایت از صدام به منظور ناامن کردن شهرهای کشورمان در طول 8 سال جنگ تحمیلی در کارنامه خود دارد امروز مدعی است که به دعوت برخی مقامات ایران قرار است وارد ایران شود اما باید بداند که ملت ایران در برابر برد موشک‌هایش کوتاه نخواهد آمد.

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با بازداشت صدها انسان بی گناه ننگی دیگر بر ننگ‌های خود افزود و وای بر سکوت مجامع بین‌المللی و برخی مقامات داخلی.

بختیاری افزود: آمریکا با انتقال سفارت خود به قدس و تبدیل آن به پایتخت رژیم صهیونیستی نشان داد که به نهایت عجز خود رسیده و بلاشک ضربه محکمی خواهد خورد.

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: برابر با فرمایش مقام معظم رهبری این اعتقاد ملت است که غزه باید مسلح شود لذا مسلح کردن مردم تنها راه ممکن است که از مهنت فلسطینی ها بکاهد تا آنان بتوانند قدرت نمایی کنند در غیر این صورت با برخورد رام، هیچ کاری نمی‌توانند کنند.

وی در پایان با اینکه این مسئله به معنای صدای زنگ نابودی اسرائیل است گفت: ما فرزندان روح‌الله هستیم و تا نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس از پای نخواهیم نشست و این غده سرطانی را به گورستان تاریخ خواهیم برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

303

کد خبر: 881516

وب گردی

وب گردی