باید به سمت توسعه صادرات آبزیان حرکت کنیم/ارائه درخواست به دولت برای پرداخت یارانه صادرات قزل آلا به روسیه

دبیر اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران از ارائه درخواست به دولت برای پرداخت یارانه صادرات قزل آلا به روسیه خبر داد و گفت: با کمک دولت می‌توانیم بازار روسیه را در اختیار بگیریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی اکبر خدایی، با بیان اینکه روسیه بازار خوبی برای صادرات ماهی قزل‌آلا به شمار می‌رود، اظهار کرد: با توجه به اینکه زمینه و ظرفیت پرورش تولید ماهی قزل آلا در کشور بیش از نیاز مصرف داخل است باید به دنبال توسعه صادرات آن باشیم.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران افزود: در این بازار، رقبای خارجی این محصول را با قیمت‌های رقابتی عرضه می‌کنند و حضور در این بازار بدون کمک دولت سخت است.

او از ارائه درخواست به دولت برای پرداخت یارانه به صادرکنندگان ماهی قزل آلا به روسیه خبر داد و گفت: اگر دولت طی یک دوره پنج ساله یارانه حدود ۱۰ میلیارد تومان برای صادرات قزل‌آلا اختصاص دهد، صادرکنندگان می‌توانند برای رقابت با سایر رقبا در حالت طبیعی و برابر قرار بگیرند.

خدایی با بیان اینکه با کمک دولت می‌توانیم بازار روسیه را در اختیار بگیریم ادامه داد: به دلیل اینکه کیفیت محصولات ایران خوب است، بالطبع تقاضا برای آن افزایش یافته و با فروش زیاد هزینه‌های سربار برای تولید کنندگان کاسته می‌شود.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران گفت: امیدواریم این درخواست مورد موافقت دولت قرار بگیرد.

منبع: میزان

402

کد خبر: 881527

وب گردی

وب گردی