تصمیم گیری در مورد انتقال روستای  «شاه پسر مرد» تا پایان سال جاری نهایی خواهد شد

فرماندار دشتستان گفت: تصمیم گیری در رابطه با انتقال روستای «شاه پسر مرد» حداکثر تا پایان سال جاری نهایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، امامزاده شاه محمد فیروز (علیه السلام) معروف به شاه پسر بن شاه نورالدین بن شاه نورالله بن شاه علی اکبر مدفون در بندر بوشهر بن شاه ابوالقاسم مدفون در بندر بوشهر بن شاه مرتضی بن شاه مطهر بن شاه نظام الدین بن شاهزاده حسین، حسین اصغر بن حضرت امام زین العابدین (علیه السلام) در استان بوشهر، شهرستان دشتستان، بخش مرکزی بوشکان، شهر برازجان، دهستان بهارستان پشتکوه، روستای شاه پسرمرد قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استاندار و فرماندار دشتستان و مدیران کل ادارات اوقاف و امور خیریه، آب و فاضلاب، میراث فرهنگی و گردشگری و امور عشایری در روز 16 آبان ماه از این منطقه بازدید منطقه بازدید کرده اند که خبرنگار استان های باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) در رابطه با تصمیماتی که برای رشد و توسعه این منطقه گرفته شده است با فرماندار دشتستان گفت وگویی داشته است که در ادامه می آید؛

ارسلان زارع در رابطه با این موضوع به خبرنگار ایسکانیوز، گفت:یکی از مناطق بخش بوشکان «امامزاده شاه پسر مرد» است که با توجه به موقعیت جغرافیای این منطقه که صعب العبور است، از اوایل تشکیل دولت یازدهم کوشش شد تا تمام ظرفیت های گردشگری شهر دشتستان شناسایی شود.

وی با بیان این که گردشگری از ظرفیت های مهم این منطقه است، افزود: نشست های مشورتی با مردم، کارشناسان و مشاوران منطقه برای شناسایی و حل مشکلات و چالش های این شهر برگزار شد که از مهمترین مشکلات این منطقه عدم دسترسی آسان به آنجا بود.

فرماندار دشتستان تصریح کرد: در پی جلساتی که با مشاوران و مردم داشتیم آسفالت کردن جاده ها در دستور کار قرار گرفت که توانستیم طی سه سال آن را اجرا کنیم.

زارع ادامه داد: اجرا شدن این طرح موجب خوشحالی مردم و NGOها، سازمان های مردم نهادی که در حیطه گردشگری و میراث فرهنگی که در این منطقه فعالیت داشتند ،شد.

وی ابراز داشت: در جاده این منطقه کوشش شد تا با استانداردهای جاده های روستایی صورت گیرد که خداروشکر این موضوع محقق شد و توانستیم جاده را افتتاح کنیم.

فرماندار دشتستان تاکید کرد: این پروژه به عنوان موضوعی که در اولویت کار ما آسیب شناسی شده بود حل شد.

زارع در رابطه با مشکل آب این منطقه اظهار داشت: برای حل مشکل آب مکاتبه و جلساتی داشتیم که پیرو این مکاتبات جلسه ای با مدیرعامل آب و فاضلاب روستا برگزار شد و قرار بر آن شد که پس از بررسی و کارشناسی این مشکل حل و بهترین گزینه و راه حل به ما ارائه شود.

وی ادامه داد: یکی از گزینه هایی که به عنوان پیشنهادات اساسی اهالی خصوصا جوانان روستای «شاه پسرمرد» به دولت ارائه شده انتقال روستا از قله کوه به پایین کوه بود.

فرماندار دشتستان تصریح کرد: به دلیل موقعیت کوهستانی این منطقه امکان توسعه واحداث منازل مسکونی و ساخت فضاهای ورزشی و تفریحی برای روستا به هیچ عنوان وجود نداشت که تصمیم به انتقال این روستا شد.

وی افزود: قرار بر آن شد تا بنیاد مسکن از اراضی دولتی زمینی را مشخص و براساس مطالعات و نظرات مشاور «طرح هادی» برای این موضوع قرار دهند که به مردم و مخصوصا جوانان واگذار شود.

زارع ادامه داد: این موضوع یک گزینه مهم مورد مطالبه مردم در حال حاضر ارائه شده است که مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این موضوع که نظر مردم و آمادگی دولت چطور است، گفت: دولت آمادگی زیرساخت های این پروژه را را دارد، زیرا خوشبختانه خط انتقال آب و برق در حوالی مورد نظر موجود است و همچنین زمین به اندازه کافی از اراضی ملی وجود دارد فقط ما اعلام کرده ایم که در رابطه با این موضوع مردم به اجماع برسند.

وی افزود: شورای اسلامی روستا و مردم در حال مذاکره هستند تا به جمع بندی برسند و نتیجه جمع بندی را به بخشداری بوشکان اعلام کنند.

زارع گفت: تصمیم گیری در رابطه با انتقال روستا حداکثر تا پایان سال جاری نهایی خواهد شد.

فرماندار دشتستان در رابطه با اسکان زائران این منطقه گفت: اگر قرار باشد که روستا انتقال پیدا کند برای اسکان زائران باید برنامه های دیگری در نظر گرفته شود.

901

کد خبر: 881644

وب گردی

وب گردی