خبر خوش برای سربازان دارای مدرک کتابداری

معاون تربیت و آموزش ناجا از فراهم شدن امکان جذب سربازانی با مدرک تحصیلی کتابداری در نیروی انتظامی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز سردار امیرحسین یاوری با اشاره به تفاهم‌نامه اخیر میان نیروی انتظامی با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد:‌ یکی از موارد مطرح شده در این تفاهم‌نامه موضوع سربازان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در رشته کتابداری و رشته‌های مرتبط با آن بود.

وی ادامه داد:‌ بر این اساس طی هماهنگی‌های انجام شده با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سربازانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در رشته کتابداری یا دیگر رشته‌های تابع آن باشند، می‌توانند دوران سربازی خود را به عنوان کتابدار و مسئول کتابخانه در رده‌های مختلف نیروی انتظامی سپری کنند.

معاون تربیت و آموزش ناجا درباره اینکه آیا ممکن است به این افراد کسر خدمت یا معافیت داده شود، اظهار کرد: کسر خدمت یا معافیت از سربازی ضوابط خود را دارد و این موارد را شامل نمی‌شود اما نیروی انتظامی به منظور استفاده بهینه از توانمندی‌های سربازان این افراد را در رده‌های مورد نیاز و مرتبط با تخصص خود به‌کارگیری خواهد کرد.

به گفته یاوری، سازوکار جذب این سربازان به زودی اعلام و اجرایی خواهد شد.

سردار یاوری اوایل این هفته از هدف‌گذاری برای ترویج کتابخوانی و احداث کتابخانه در کلانتری‌ها خبر داده بود که به نظر می‌رسد تصمیم اخیر نیز در همین راستا اتخاذ شده باشد.

ایسنا

700

کد خبر: 881646

وب گردی

وب گردی