مذاکره با عراق برای رفع موانع تجارت/گلایه از رفتار دوگانه با تجار ایرانی

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با گلایه از رفتار دوگانه عراق با تجار ایرانی گفت :در حال مذاکره با این کشور برای رفع موانع هستیم.

یحیی آل اسحاق رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به وضعیت تجارت ایران با عراق گفت :در حال حاضر کشور عراق دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران بعد از چین است و رتبه سوم بازار صادراتی ایران به کشور امارات تعلق دارد.

او افزود :در سال گذشته بیش از هشت میلیارد دلار صادرات به این کشور انجام شد اما آنچه موجب گلایه فعالان اقتصادی شده است رفتار دوگانه این کشور در تجارت با ایران است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: اگر چه در بخش روابط امنیتی و سیاسی روابط دو کشور بسیار خوب است اما در بخش اقتصادی به دلایل مختلف این روابط مناسب نیست.

به گفته آل اسحاق روابط اقتصادی دو کشور به دلیل برخی قوانین و مقررات و اعمال سیاست های خاص و نوع نگاه برخی مسئولان و رفتار سلیقه ای بخشداران و مرز داران عراقی با مشکل مواجه شده است .

او ادامه داد :متاسفانه در حالی محدودیت هایی از طرف عراقی برای تاجران ایرانی اعمال می شود که این محدودیت ها برای رقبای ایرانی وجود ندارد و این موضوع قابل تحمل نیست البته طرف عراقی می گوید که هیچ تبعیضی بین ایران و سایر کشورها برای تجارت با عراق وجود ندارد و مشکلات موجود ناشی از محدودیت های بانکی و قوانین ایران است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد : ما برای رفع این مشکلات و بهبود تجارت با این کشور در حال رایزنی و مذاکره هستیم و امیدواریم این مشکلات به زودی حل شود.

او با اشاره به روند صادرات ایران به عراق در نیمه نخست سال گفت: طبق آمار صادرات ایران به عراق در نیمه نخست سال افزایش یافته است.

403

کد خبر: 881697

وب گردی

وب گردی