افزایش 20 درصدی کشفیات موادمخدر در مرزهای شرقی/مشکلی در تامین امنیت مرزها در پساداعش نیست

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: میزان کشفیات موادمخدر در مرزهای شرقی کشور در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسکانیوز،سردار قاسم رضایی درباره اقدامات هشت ماهه امسال این فرماندهی در زمینه کشفیات موادمخدر و کالاهای قاچاق افزود: با برخی از کشورهای همسایه شرقی مشکلاتی در خصوص موادمخدر داریم و در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش نزدیک به 20 درصد کشف مواد مخدر مواجه بودیم.
وی اظهار داشت: در هشت ماهه امسال بیش از 56 تن موادمخدر در مرزهای کشور کشف شده است.

تشکیل قرارگاه مقابله با قاچاق کالا در برخی استان ها
وی درباره مبارزه مرزبانی نیروی انتظامی با قاچاق کالا نیز تاکید کرد: اکنون قرارگاه مقابله با قاچاق کالا تشکیل شده و در استان های هدف، این قرارگاه ها فعال است.
سردار رضایی درباره کشف کالاهای قاچاق گفت: خوشبختانه در این مدت در تمام کالاهای هدف از 3 تا 11 برابر، رشد کشفیات قاچاق داشته ایم و عمده این کالاها، صوتی و تصویری، البسه یا کالاهای ممنوعه است.
وی اضافه کرد: اقداماتی که اکنون از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد اگر آنجا هم اجرایی و مدیریت شود به طور قطع در مقابل قاچاق کالا موفقیت بالایی را خواهیم داشت.

هیچ مشکلی در تامین امنیت مرزها در پساداعش نداریم
وی درباره امنیت مرزهای کشور در پساداعش افزود: با عنایت خداوند آن اهداف شومی که استکبار پیش بینی کرده بود برای 40 سال آینده، با ایثارگری مردم و مدیریت دولتمردان عراق، سوریه و کمک هایی که از سوی برخی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران انجام شد، فتنه آنها ناکام ماند و ما دیگر موضوعی به نام داعش نداریم.
فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: ولی بالاخره اینها غول های تروریستی هستند و در سراسر جهان از اروپا، آمریکا و کشورهای مختلف جمع شدند و برخی از آنها ادب شدند اما بخشی از آنها پراکنده شده اند، البته ما پیش بینی ها، مراقبت ها و تاکتیک های لازم را داریم، فکر می کنم در مرزهایی که داریم هیچ مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت. اما تمام تدبیرها را در اشراف اطلاعاتی و هم در بحث مدیریت های میدانی و تاکتیکی را انجام داده ایم.
ایران بیش از 6 هزار کیلومتر با کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و عراق مرز مشترک (خشکی) دارد، همچنین دارای 2 هزار و 700 کیلومتر مرز آبی در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان است.

پایگاه خبری پلیس

705

کد خبر: 881712

وب گردی

وب گردی