کسب مجوز برای بوفه مدارس اجباری است

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی گفت: باید 50 هزار بوفه مدرسه از سازمان دانش‌آموزی مجوز می‌گرفتند اما تاکنون تنها برای 18 هزار بوفه مدرسه مجوز صادر شده است و بقیه مدارس برای کسب مجوز اقدامی نکرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محمود علیگو قائم مقام سازمان دانش‌آموزی ، در خصوص تخلفاتی که در بوفه مدارس وجود دارد، اظهار داشت: با برآوردی که داشته‌ایم باید 50 هزار بوفه مدرسه از سازمان دانش‌آموزی مجوز می‌گرفتند اما تاکنون تنها برای 18 هزار بوفه مدرسه مجوز صادر شده است و بقیه مدارس برای کسب مجوز اقدامی نکرده‌اند.

وی افزود: داشتن مجوز برای بوفه مدارس اجباری است اما دلیل اینکه مدارس به دنبال کسب مجوز از سازمان دانش‌آموزی نمی‌‌روند این است که هنوز از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغی مبنی بر اینکه مدیر موظف است برای بوفه مدرسه‌اش مجوز بگیرد صادر نشده است.

علیگو با بیان اینکه از وزیر آموزش و پرورش درخواست می‌کنیم این ابلاغ را زودتر انجام دهد، گفت: محصولاتی که در بوفه مدارس فروش می‌رسد با سلامت دانش‌آموزان ارتباط مستقیم دارد و صدور این مجوز باعث می‌شود تا ما بتوانیم نظارت بهتری بر بوفه مدارس داشته باشیم.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه در مجوزهای امسال بوفه مدارس امضای مسئول بهداشت استان‌ها هم وجود دارد، ادامه داد: اگر تخلفی در بوفه‌های دارای مجوز صورت بگیرد و به ما اطلاع داده شود مواردی از قبیل تذکر، بسته شدن محدود و لغو مجوز را برای برخورد با متخلفین در نظر می‌گیریم.
706

کد خبر: 881719

وب گردی

وب گردی