کشورهای اسلامی سفیر آمریکا را احضار کنند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کوچگترین اقدامی که کشورهای اسلامی می‌توانند انجام دهند این است که سفیر آمریکا را احضار کنند و از او توضیح بخواهند.

به گزارش ایسکانیوز، علی مطهری نماینده مردم تهران و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت اقدام اخیر ترامپ در ادعای پایتختی قدس،‌ اظهار داشت: بنده شخصا معتقدم اقدامات کلی ترامپ به نفع مسلمانان و کشور ما است؛ یعنی به خاطر کارهای نسنجیده‌ای که انجام می‌دهد باعث وحدت دنیای اسلام می‌شود و سبب می‌سود که انشاالله فلسطین زودتر آزاد شود.

وی افزود: اگر اختلافی بین مسلمانان و کشورهای اسلامی و عربی درباره مسئله فلسطین بود، امروز این اختلاف خیلی کمتر شده و یک اتحاد بین آنها برقرار شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: به هر حال ما و همه مسلمانان باید از این فرصت استفاده کرده و برای آزادی فلسطین اقدام کنیم.

*کشورهای اسلامی سفیر آمریکا را احضار کنند

مطهری بر همین اساس اضافه کرد: البته کوچگترین اقدامی که کشورهای اسلامی می‌توانند انجام دهند این است که سفیر آمریکا را احضار کنند و از او توضیح بخواهند و بهتر این است که اساسا رابطه خود را با آمریکا قطع کرده و اقدام عملی داشته باشند.

وی ادامه داد: به هر حال این یک اقدام گستاخانه‌ای بود که برای یهودی سازی بیت‌المقدس انجام شد و مسلمانان هم باید اقدام تلافی جویانه را انجام دهند.

*مسلمانان در مقابل عمل گستاخانه ترامپ اقدام تلافی‌جویانه انجام دهند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: این روشن است که قاعدتا بیانیه‌ اجماعی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محکومیت این امر تهیه خواهد شد.

مطهری در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: مهم این است که دولت‌ها به ویژه دولت‌هایی که با آمریکا رابطه دارند، اقداماتی را انجام دهند.

منبع: فارس

کد خبر: 881797

وب گردی

وب گردی