اقدام ترامپ راهزنی سیاسی است

رهبر جنبش النهضه تونس اقدام اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت رژیم صهیونیستی» را راهزنی سیاسی قلمداد کرده و آن را تهاجم به قوانین بین المللی دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، راشد الغنوشی، رهبر جنبش النهضه تونس تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت رژیم صهیونیستی» را راهزنی سیاسی خوانده و اظهار داشت: این تصمیم ترامپ تهاجم به فلسطین، اعراب و امت اسلام، قوانین بین المللی و تمام انسان های آزاد در جهان به شمار می رود.

وی در ادامه افزود:‌ تصمیمی که حتی مقامات آمریکایی در خصوص آن اتفاق نظر ندارند «راهزنی سیاسی» است. تغییر موقعیت قانونی قدس این واقعیت که قدس متعلق به فلسطینیان، اعراب و امت اسلام است را تغییر نمی دهد.

الغنوشی همچنین تصریح کرد:‌ ترامپ یا هرکس دیگری هیچ حقی در فلسطین و مسجدالاقصی نداشته و این سرزمین میراث هزاران ساله اجدادی مردم فلسطین است.

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گذشته، علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به رژیم صهیونیستی و اعلام آن به عنوان پایتخت این کشور، گفت: "زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی فرارسیده است". ترامپ همچنین دستور داده آمادگی لازم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گیرد.

رژیم صهیونیستی در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی» خود اعلام کرد اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینیان قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

کد خبر: 881825

وب گردی

وب گردی