حدود 57 درصد کلاس‌های درس کشور به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز هستند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه حدود 57 درصد کلاس‌های درس در کشور به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز هستند، گفت: 83 هزار کلاس درس نیازمند مجهز شدن به سیستم گرمایشی حرارت مرکزی و موتورخانه هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محمدتقی نظرپور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص «آخرین وضعیت مدارس کشور»، اظهار داشت: 11.6 درصد مدارس نیاز به تخریب و بازسازی دارند و اگر اعتباری حدود 11 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شود، امکان این کار وجود دارد.

وی ادامه داد: یکسری مدارس داریم که نیاز به مقاوم سازی دارند و 18.1 درصد مدارس را تشکیل می‌دهند که برای این کار، نیازمند حدود 5 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص «میزان زمان لازم برای مقاوم سازی و بازسازی مدارس»، تصریح کرد: اگر اعتبار مورد نیاز مقاوم سازی، تخریب و بازسازی تأمین شود، این سازمان ظرفیت دارد تا پایان برنامه ششم توسعه این موضوع عملی شود.

نظرپور در خصوص «سیستم گرمایشی مدارس»، با بیان اینکه حدود 57 درصد کلاس‌ها در کشور استاندارد سازی شده است، خاطر نشان کرد: منظور از استاندارد سازی این است که سیستم گرمایشی کلاس‌ها، بخاری نفتی، گازی و تابشی نباشد و سیستم گرمایشی مرکزی باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود 14 درصد کلاس‌های درس تا پایان سال جاری به سیستم گرمایش مرکزی مجهز می‌شود، گفت: نیازمند هستیم حدود 83 هزار کلاس درس را به سیستم گرمایشی حرارت مرکزی و موتورخانه مجهز کنیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در واکنش به این پرسش که «آیا در کشور هنوز هم از بخاری نفتی در کلاس درس استفاده می‌شود»، تأکید کرد: چنین چیزی وجود ندارد؛ البته شاید به ندرت باشد و سیستم گرمایشی در مدرسه‌ای دچار مشکلاتی شود و از بخاری نفتی و تابشی استفاده کنند.

نظرپور در خصوص وضعیت «مدارس خشت و گلی و کانکسی»، عنوان کرد: 1000 کلاس خشت و گلی و 1700 کلاس کانکسی در کشور وجود دارد که قرار است ظرف دو سال آینده این کلاس‌ها پرچیده شود.

وی اضافه کرد: امکان حذف برخی کلاس‌های کانکسی به دلیل استفاده عشایر و اینکه هنگام کوچ باید در نقاط مختلف برپاشود، وجود ندارد.

706

کد خبر: 881929

وب گردی

وب گردی