فرمان ترامپ درباره قدس غیرقانونی و مضحک است

معاون امور بین الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: فرمان ترامپ درباره قدس غیر قانونی و مضحک است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ سامان نیازی معاون امور بین‌الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با اقدامات بی‌اساس ترامپ درباره قدس انتفاضه جدیدی شکل خواهد گرفت و جرقه‌های درگیری وسیعی در منطقه ایجاد می‌شود. قطعا این مسئله مسلمانان را متحد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ملل مسلمانان و بالاخص دول کشورهای اسلامی باید از دین اسلام و وحدت محافظت کنند. مسئله انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به بیت‌المقدس مسئله‌ای است که مجامع بین المللی و قواعد بین المللی را برهم می‌زند.

نیازی در همین زمینه یادآور شد: قطعنامه 478 شورای امنیت سازمان ملل در20 اوت1980 درمحکومیت اعلام بیت المقدس ازسوی رژیم جعلی صهیونیستی به عنوان پایتخت این رژیم غاصب است. درمتن این قطعنامه درج شده است "باعطف به قطعنامه 476 تاریخ 30 ژوئن 1980 که تاکید می‌کند کسب مالکیت یک سرزمین با زور غیرقابل قبول است، مبین این مهم است که تصمیم آمریکا یک تصمیم فاقد مبنای قانونی است که تمامی معیارهای قانونی واداری وبین المللی را مخدوش می‌کند.

معاون امور بین‌الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: فلسفه وجودی سازمان‌های تشکیل شده پس ازجنگ جهانی را زیر سوال رفته و در صورت عدم برخورد جدی و ضمانت اجرای قطعنامه مذکور، این سازمانها را از حیز اعتبار و انتفاع خارج می‌کند.

کد خبر: 881937

وب گردی

وب گردی