بازدید وزیر از پروژه توسعه صحن حرم امام علی (ع) در نجف

وزیر آموزش و پرورش در بازدید از پروژه توسعه صحن حرم امام علی (ع) در نجف، آن را الگویی برای طرح‌های داخل کشور دانست. این صحن توسط هنرمندان و پیمانکاران ایرانی در حال ساخت است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، سید محمد بطحایی تجربه موفق مهندسان ایرانی در اجرای طرح توسعه حرم مطهر علوی را نمونه بارز مدیریت جهادی دانست و گفت: احداث این صحن و شبستان با ۲۲۰ هزار متر مربع زیربنا در کمتر از ۵ سال می‌تواند الگویی برای طرح‌هایی باشد که در کشور اجرا می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: می‌توان از تجربه مهندسان ایرانی در اجرای این طرح و مستندات آن برای آموزش پیمانکاران در کشور استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش، عنایت ائمه اطهار، نظم و عملکرد حرفه‌ای عوامل دست‌اندرکار، رعایت برنامه زمانبندی و استفاده از مقررات به‌عنوان ظرفیتی برای پیشرفت پروژه را در کنار حمایت‌های مردم و خیرین از جمله دلایل موفقیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در اجرای این طرح بزرگ برشمرد و صحن و شبستان حضرت زهرا (س) را آمیخته‌ای از عشق، ذوق، هنر و معنویت دانست و گفت: دو ملت ایران و عراق با اجرای این طرح بزرگ، پایه های تمدن اسلامی را از نوع بنا کردند.

این عضو کابینه دولت همچنین از همکاری و مساعدت مردم و دولت عراق در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه و میزبانی مراسم اربعین حسینی تشکر کرد و افزود: اگر همراهی برادران عراقی نبود، این طرح بزرگ به ثمر نمی‌رسید.
706

کد خبر: 881948

وب گردی

وب گردی