اعزام ۳۰ مشاور به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه از اعزام ۳۰ مشاور به مناطق زلزله‌زده استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، کیومرث رحمتی پور در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری کارگاه آموزشی- درمانی برای کودکان زلزله زده با همکاری اساتید دانشگاه رازی و با حضور ۳۰ مشاور مجرب کمیته امداد خبر داد.

وی افزود: این کارگاه آموزشی به‌منظور ارائه راهکارهای درمانی به مشاوران این نهاد و اعزام این مشاوران به شهرستان‌های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و روستاهای اطراف این شهرستان‌ها برگزارشد.

این مسئول با تأکید بر اینکه این گروه از مشاوران تا بهبود شرایط در مناطق زلزله‌زده مستقر خواهند بود، افزود: مشاوران کمیته امداد با توجه به صدمات روحی واردشده به کودکان آسیب‌دیده از زلزله به این کودکان امدادرسانی می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با یادآوری اینکه گام نخست فعالیت اجرایی مشاوران این نهاد حضور اضطراری در مناطق زلزله‌زده از نخستین روز پس از زلزله بوده است، ادامه داد: روزانه ۲۵ مشاور از سوی کمیته امداد در مناطق غرب استان کرمانشاه به انجام کاردرمانی پرداخته‌اند.

رحمتی پور بیان کرد: این مشاوران با هدف تثبیت وضعیت سلامت روحی و روانی آسیب دیدگان به‌ویژه خانوارهای تحت حمایت به این مناطق اعزام و با اقدامات درمانی انجام شده تاکنون مسائل و اختلالات روانی بسیاری از افراد آسیب‌دیده را بهبود بخشیده اند.

902

کد خبر: 881960

وب گردی

وب گردی