کویر "دق اکبرآباد" به بیرجند نزدیک‌تر می‌شود

فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان وجود دق اکبرآباد است گفت: تلاش می‌شود با آسفالت ۲۰ کیلومتر از جاده گیوشاد به خلیلان مسیر دق اکبرآباد به بیرجند نزدیک‌تر شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: شهرستان خوسف دارای ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و جاذبه‌های گردشگری است که یکی از آنها وجود کویر، شن‌های روان و دق اکبرآباد است.

وی افزود: دق اکبرآباد کویری نزدیک است که می‌تواند پذیرای گردشگران زیادی باشد که برنامه‌ریزی می‌شود امکانات لازم در این راستا فراهم شود.

فرماندار شهرستان خوسف گفت: تلاش می‌شود جاده مسیر به دق اکبرآباد هم آسفالت شود تا مشکلی در این راستا وجود نداشته باشد و نوید اشتغالزایی در این بخش است.

وی از نزدیک شدن مرکز استان به این دق خبر داد و اظهار داشت: با آسفالت جاده گیوشاد خلیلانراه دسترسی بیرجند مرکز استان به منطقه گردشگری دق اکبرآباد 20 کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد.

شفیعی از حضور سرمایه‌گذاران چینی در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: یکی از سرمایه‌گذاران کار احداث کارخانه را تقریبا تمام کرده است که امیدواریم با افتتاح آن شادی، نشاط و اشتغال در شهرستان فراهم شود.

فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه چند کارخانه نگین تراشی در خوسف فعال است افزود: این کارخانه‌ها در تولید و فروش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌ها و کاهش محصولات کشاورزی سبب شده تا بانوان روستایی با اشتیاق بیشتری به سمت تولید سنگ‌های تزئینی بروند، افزود: دق اکبرآباد برای نخستین بار شاهد برگزاری مسابقات بومی محلی شترسواری بود که در این جشنواره شترسوارانی از شهرستان‌های خوسف و نهبندان حضور داشتند و احسان فرخزاد، علی غلامزاده‌ و علیرضا کاظمی مقام اول تا سوم را کسب کردند.

فرماندار شهرستان خوسف اظهار داشت: در قسمت بازی‌های بومی و محلی این جشنواره با حضور 5 تیم در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد که در بخش آقایان تیم‌هایی از روستاهای معصوم آباد٬ خور٬ اکبرآباد٬ نصرآباد و همچنین 4 تیم در بخش بانوان از روستاهای نصرآباد٬ اکبرآباد و اصغریه برگزار شد که در پایان تیم‌های برتر هر رشته معرفی شدند.

وی افزود: تیم‌هایی در رشته‌های هیراب هیراب٬ سمندر بازی٬ کله سوز٬ هفت سنگ و داژبال مسابقات خود را انجام دادند و مسابقات شتردوانی با تعداد 18 نفر شتر در زمینی به طول 2 هزار متر برگزار شد.

902

کد خبر: 881962

وب گردی

وب گردی