اتصال شهر کرمانشاه به شبکه ریلی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشورگفت:‌ با تکمیل عملیات نصب خط حدفاصل ملایر تا کرمانشاه و اجرای علائم الکترونیکی، به زودی کرمانشاه به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی صبح امروز در بازدید از راه‌آهن فیروزان ـ کرمانشاه گفت: این راه‌آهن یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی شرق به غرب است که با تکمیل محور فیروزان- کرمانشاه به زودی شهر کرمانشاه به شبکه ریلی متصل می‌شود.

او در خصوص عملیات روسازی این محور اظهار داشت: عملیات نصب خط به طول ۱۷۵ هزار متر حدفاصل ملایر تا کرمانشاه به اتمام رسیده و نصب خطوط ایستگاهی به طول تقریبی ۱۵ هزار متر نیز انجام شده است.

خادمی با بیان اینکه با تکمیل این محور در افق ۱۰ ساله حجم انتقال بار به دوازده میلیون تن کالا می‌رسد گفت: پس از تکمیل این محور از کرمانشاه تا مرز خسروی و افزایش ظرفیت جابه جایی بار، حجم انتقال بار در این محور به ۱۲ میلیون تن کالا و حجم جابجایی مسافر به ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سال می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از این محور را موجب اتصال کرمانشاه به شبکه ریلی کشور دانست و افزود: این خط‌آهن سبب تسهیل ارتباطات و افزایش ترانزیت کالا و مسافر می‌شود و با اتصال به خط ریلی کشور عراق موجب تسهیل سفر زائران عتبات عالیات خواهد شد.

401

کد خبر: 882028

وب گردی

وب گردی