ارتباط مصرف نوشیدنی های قندی در بارداری و افزایش ریسک آسم در کودک

طبق نتایج مطالعه جدید، مادرانی که در طول بارداری زیاد نوشیدنی شیرین مصرف می کنند کودک شان در سن ۷ تا ۹ سالگی در معرض ریسک بالا ابتلا به آسم قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، شریل ریفاس شیمن، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در این باره می گوید: «پرهیز از مصرف نوشیدنی های شیرین و حاوی قند در دوران بارداری و اوایل کودکی می تواند یکی از راه های کاهش ریسک آسم در دوره کودکی باشد.»

این مطالعه شامل بیش از ۱۰۰۰ جفت مادر و فرزند در آمریکا بوده است.

مادران در سه ماهه اول و دوم بارداری در این مطالعه شرکت کردند و پرسشنامه ای در مورد مصرف مواد غذایی و نوشیدنی، از جمله نوشابه گازدار و آبمیوه، پر کردند.

زمانیکه کودکان به اوایل دوره کودکی (۳.۳ سالگی) رسیدند، مادران پرسشنامه دیگری در مورد گزارش در مورد مصرف انواع مواد خوراکی و نوشیدنی توسط کودک شان، تکمیل کردند.

در اواسط دوره کودکی، ۱۹ درصد کودکان مبتلا به آسم بودند.

محققان دریافتند مادران دارای بالاترین میزان مصرف نوشیدنی های قندی ۶۳ درصد بیش از مادران دارای پایین ترین میزان نوشابه حاوی قند در اواسط کودکی مبتلا به آسم شده بودند.

محققان همچنین اذعان می کنند که در سایر مطالعات رابطه بین چاقی و آسم و همچنین مصرف نوشیدنی های قندی و مصرف زیاد فروکتوز و افزایش ریسک آسم هم مشخص شده است.

محققان عنوان می کنند علاوه بر افزایش ریسک آسم بواسطه چاقی، فروکتوز هم موجب بروز التهاب در ریه ها می شود.

701

کد خبر: 882083

وب گردی

وب گردی