جریان جوی نسبتا پایداری تا آخر هفته در استان خوزستان پیش بینی می شود

مدیر کل هواشناسی استان خوزستان گفت: امروز کیفیت هوا خوب است و ادارات و مدارس و سازمان ها فعالیت خودشان را آغاز کرده اند و علی رغم اینکه طی دو روز گذشته پروازهای فرودگاه های اهواز و آبادان لغو شده بود امروز پروازها برقرار است.

کوروش بهادری مدیر کل هواشناسی استان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در ارتباط با آخرین وضعیت آب و هوایی خوزستان گفت: در روزهای 12 و 14 آذر ماه از سوی سازمان هواشناسی اطلاعیه و اخطاریه صادر کردیم که استان خوزستان روزهای 16و 17 آذر ماه به دلیل وزش باد مورد هجوم دو توده هوای گرد و خاک قرار خواهد گرفت .

وی افزود: 16 مورد هجوم کانون های داخلی داشتیم ,کانونهایی که جنوب شرق اهواز هستند و باد با سرعت حدود 55 کیلومتر این کانون رو فعال کرد. گرد وخاک شدید روی اهواز و نواحی جنوبی آن بود که دید را در اهواز به 500 متر هم رساند و مشکلات زیادی را در روز پنجشنبه ایجاد کرد.

مدیر کل هواشناسی استان خوزستان در ادامه گفت: درنواحی شمالی استان بارش باران داشتیم و در مناطق مرتفع استان بارش برف را داشتیم. دیروز هم متاسفانه این توده گرد و خاک وارد استان شد و بسیاری از شهرهای استان را فراگرفت که مثلا در شادگان کاهش دید به 300متر رسید و در اهواز 500 متر و همه شهرهای استان از جمله اهواز ،ابادان، هندیجان درگیر این مشکل بودند.

کوروش بهادری در پایان تصریح کرد:امروز کیفیت هواخیلی بهتر است ادارات و مدارس و سازمان ها فعالیت خودشان را شروع کرده اند. علیرغم اینکه طی دو روز گذشته پروازهای فرودگاهای اهواز و آبادان لغو شده بود امروز پروازها برقرار است و در حال حاضر وضع مطلوب است.

وی گفت: پدیده قابل ملاحظه کاهش شدید دمای هواست که به صفر یا زیر صفر خواهد رسید. این موضوع ممکن است به محصولات کشاورزی و حوزه پرورش ماهی آسیب برساند که توصیه های لازم صورت گرفته است و بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی، جریان نسبتا پایداری تا پایان هفته جاری در استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود .طی روزهای جاری، پدیده جوی خاصی در استان نخواهیم داشت و فقط همان افت شدید دما تا فردا در خوزستان تداوم دارد.


به گزارش ایسکانیوز،همچنین براساس اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان میزان غلظت ریزگردها در ساعت 10 صبح روز شنبه در اهواز به 705 و در حمیدیه به 874 میکروگرم بر متر مکعب رسید و غلظت ریزگردها در این ساعت در بندر امام 740، شادگان 449، بهبهان 576، سوسنگرد 857 و امیدیه 584 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است و میزان غلظت ریزگردها در ساعت 9 صبح شنبه در اهواز به 688 ،حمیدیه 991 ، بندر امام 772، امیدیه 576، سوسنگرد 896، ماهشهر 561 و آبادان 387 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده بود.

خبرنگار: ندافراهانی

کد خبر: 882091

وب گردی

وب گردی