برترین گجت‌های سال 2017

سال 2017 شاهد تغییرات بزرگی در دنیای گجت‌ها بود. در این سال فناوری کنترل صوتی به گجت‌ها اضافه شد و ابزارهایی مانند Echo و Home به منازل کاربران در سراسر جهان راه یافتند. همچنین گوشی‌های هوشمند کوچک با نمایشگرهای بزرگ بازار را تحت سلطه خود در آوردند.

به گزارش ایسکانیوز، دوربین عکاسی بدون آینه، ساعت هوشمند، کنسول بازی، دستیار مجازی و ربات پرنده برخی از برترین گجت‌های عرضه شده در سال 2017 میلادی از نگاه پایگاه آمریکایی تایم است.


دوربین Alpha A7R III شرکت سونی
این دوربین یکی از بهترین دوربین‌های عکاسی بدون آینه در جهان است. این دوربین در مقایسه با مدل A9 Alpha قیمت کمتری دارد اما قادر است تصاویر با دو برابر وضوح A9 تهیه کند و ویژگی فوکوس خودکار آن دو برابر سریع‌تر از مدل A7R II‌ عمل می‌کند.

ساعت هوشمند Apple Watch 3
جدیدترین ساعت هوشمند اپل کاربران را از تلفن همراه بی‌نیاز می‌کند. این ابزار مجهز به فناوری LTE‌ است و امکان دریافت تماس‌ها و پیغام‌های متنی را حتی هنگامی که گوشی تلفن دور از دسترس است، فراهم می‌کند. سرعت پردازش این ابزار بیشتر از مدل‌های قبلی است و به یک ارتفاع سنج جدید هم مجهز شده است.

کنسول بازی Xbox One X
کنسول بازی جدید مایکروسافت قابلیت پردازش 6 ترافلاپ و پشتیبانی از فناوری 4K برای بازی‌های کامپیوتری را در دستگاهی کوچک و جمع و جور فراهم کرده است. این ابزار گزینه مناسبی برای آن دسته از کاربران است که به دنبال قابلیت‌های پردازشی فوق‌العاده برای بازی‌های کامپیوتری با قیمتی کمتر از یک کامپیوتر پیشرفته هستند.

دستیار مجازی Echo
شرکت آمازون نسل دوم دستیار مجازی Echo را با قابلیت‌هایی کاملا متفاوت از نسل اول این گجت روانه بازار کرد. این دستگاه با ابعادی کوچکتر و زیباتر، از بلندگوهای پیشرفته‌تر بهره می‌برد و قیمت آن با کاهشی چشمگیر به 99.99 دلار رسیده است. انتظار می رود این تغییرات جایگاه Echo را به عنوان گجت برتر در بین سایر رقبا تثبیت کند.

کنسول Super Nintendo Entertainment (SNES) Classic
کنسول بازی کلاسیک شرکت نینتندو در سال 2017 بازگشت باشکوهی به بازار داشت. کنسول SNES Classic به همراه 21 عنوان بازی محبوب مانند Super Mario World ، Donkey Kong Country و The Legend of Zelda: A Link to the Past در اختیار کاربران قرار گرفت و حس و حال دهه 1990 میلادی را بار دیگر زنده کرد. این ابزار خاطره‌انگیز به در بین کنسول‌های بازی سال 2017 جایگاه دومین گجت پرفروش را به دست آورد.

گوشی هوشمند Galaxy S8
گوشی اندرویدی شرکت سامسونگ استاندارد گوشی‌های هوشمند را در سال 2017 ارتقا داد. نمایشگر OLED و منحنی این گوشی در بین کاربران بسیار محبوب است. نرم افزار این گوشی نیز ارتقا یافته و بسیاری از ویژگی‌های قدیمی از آن حذف شده است.

ربات پرنده DJI Spark
ساخت این گجت گامی به سوی تسهیل کار با ربات‌ها برای افراد عادی محسوب می‌شود. مهمترین ویژگی DJI Spark‌ این است که برای ناوبری نیازی به دستگاه کنترل ندارد و با حرکات دست می‌توان آن را کنترل کرد.

لپ‌تاپ Surface
لپ‌تاپ Surface محصول شرکت مایکروسافت با طراحی بسیار زیبا، نمایشگر با کیفیت و طول عمر بالای باتری یک گزینه مناسب برای کاربران ویندوز محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ به همراه Windows 10 S عرضه می‌شود. این نسخه ویندوز تنها قادر است برنامه‌ها را از فروشگاه مایکروسافت دریافت و اجرا کند. اما کاربران با پرداخت 50 دلار می‌توانند سیستم عامل Surface را به Windows 10 Pro ارتقا دهند.

گوشی iPhone X
این گجت هم مانند سایر محصولات اپل گران است. اما نمایشگر بزرگ این گوشی هوشمند و سیستم تشخیص چهره آن در کنار دوربین با کیفیت و طول عمر بالای باتری موجب ارتقای استاندارد گوشی‌های هوشمند شده است. بسیاری از تولیدکنندگان نرم‌افزارهای موبایل با استفاده از ویژگی تشخیص چهره این گوشی، نرم‌افزارهای جالبی را تولید و عرضه کرده‌اند.

کنسول بازی Nintendo Switch
همواره کاربران دستگاه‌های بازی مجبور به انتخاب بین ابزارهای قابل حمل کوچک و کنسول‌های خانگی بزرگ بوده اند. اما گجت جدید نینتندو این مشکل را حل کرده است. کنسول Switch دارای یک نمایشگر 6.2 اینچینی است که قابلیت اتصال به دسته‌های بازی را دارد و به سادگی می‌توان از آن به عنوان یک کنسول بازی قابل حمل بهره گرفت. اما در خانه می‌توان این دستگاه را به تلویزیون متصل کرده و از آن به عنوان یک کنسول بازی عادی بهره گرفت.

منبع: ایرنا

کد خبر: 882132

وب گردی

وب گردی