بیانیه مجموعه فرهنگی خادم الشهدا نجف آباد در اعتراض به برخی حواشی مراسم روز دانشجو

پس از اتفاقات صورت گرفته در برنامه جشن ۱۶ آذر روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد  در پایتخت شهدای ایران شهر شهیدانی همچون حججی و کاظمی وآیت ها  که همراه با رقص و آوازخوانی بوده است ، مجموعه فرهنگی خادم الشهدا در مرحله اول با انتشاراین بیانیه  اعتراض خود را نسبت به این رخداد اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

امام صادق (ع) می فرمایند : بدانید که هرچه را خداوند دستور داده که از آن دوری کنید آنرا حرام فرموده و از آثار رسول خدا (ص) و سنت ( و روش ) او پیروی کنید و از هوای نفس و آراء خود پیروی نکنید که گمراه شوید ، زیرا گمراه ترین مردم در پیشگاه خدا آن کسی است که از هوای نفس و رای خود بدون راهنمایی خدا پیروی کند.

به نام ولایت و شهدا و روز دانشجو ولی به کام سفاهت

برنامه ای که ۱۶آذر به نام جشن روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزارشد انتظار می رفت بر پایه ی ارزش ها ،آداب و اخلاق اسلامی-دانشجویی و بر اساس قانون باشد اما متاسفانه این گونه بخاطر بی تدبیری و سوء مدیریت دانشگاه به بیراهه کشیده شد.
ریاست محترم دانشگاه برنامه ای که ما مسبب اصلی آنرا جنابعالی می دانیم در شان دانشگاه و در چهارچوب قانون کشور و به تبع آن قانون دانشگاه نبوده و مصداق بی قانونی است.

آقای رییس مگر نه اینکه طبق ابلاغیه وزارت علوم برگزاری کنسرت در دانشگاه ها تابعه آن نهاد، ممنوع می باشد. مگر نه اینکه حضرت امام خامنه ای در دیدار روسای دانشگاه ها با ایشان فرمودند : « بعضی‌ها کار فرهنگی را در داخل دانشگاه با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند؛ خیال میکنند کار [فرهنگی این است‌]؛ میگویند باید دانشجو شاد باشد! شاد بودن برای هر محیطی چیز خوبی است امّا چه‌جوری؟ و به چه قیمتی؟ » پس با چه مجوزی کار خود را فرهنگی تعریف می کنید؟! چگونه برنامه شاد توام با معنویات تبدیل به برنامه رقص و آواز می شود؟!

جناب رییس دانشگاه، اگر کار فرهنگی شما این است که وای بر حال این دانشگاه. اگر برداشت شما از ولایت این است وای بر ولایت پذیری شما!
اصل شادی مقوله ای است که هیچ اندیشه و تفکری با آن مخالف نبوده و بلا شک دین مبین اسلام هم از این امر مستثنی نیست؛ اما مسلم این است که نباید رقاصی و آوازه خوانی را با شادی و نشاط برابر دانست.
فعالیت فرهنگی دانشجویان و تشکل ها که نام دانشگاه با آنها در وزارت علوم و سایر مراجع به چشم می خورد با این سوءبرخوردهای شما طبیعتا به بیراهه خواهد رفت و ما این رفتار شما و برنامه تان را توهین به تشکل های دانشجویی و فعالیت های فرهنگی می دانیم؛ چرا که غیر از این نمی توان نامی بر آن نهاد.
ای کاش حداقل از محضر حضرت ولی عصر(عج)و خانواده های شهدا شرم کرده به اسم شهدا و دانشجو و ولایت برنامه رقص و پایکوبی برگذار نمی شد.

ما مجموعه فرهنگی خادم الشهدا ضمن محکوم کردن مسئولین به بی تدبیری و غفلت، این فاجعه فرهنگی را شایسته عرض تسلیت میدانیم و خواستار رسیدگی نهادها و ارگانهای ذیربط در این مورد بوده حداقل عذر خواهی ریاست دانشگاه را در این زمینه انتظار داریم.

السلام علی من التبع الهدی
۹۶/۹/۱۷

به گزارش ایسکانیوز، در پی انتشار تصاویری از مراسم ۱۶ آذر و روز دانشجو در فضای مجازی و تهیه و دریافت گزارش های موثق به دستور دکتر ولایتی از این موضوع در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی طی نامه ای به رییس این دانشگاه ضمن ابراز تاسف از بخش دوم مراسم که دور از شان دانشجو، استاد و عرصه دانشگاه، در کمال ابتذال به وقوع پیوست که روح شهید احمد کاظمی و شهید حججی از آن بیزار است، بر ضرورت حفظ حرمت شهدا و خانواده های آنان و پاسداشت حریم دانشگاه، اساتید و دانشجو تاکید کرد.

کد خبر: 882179

وب گردی

وب گردی