کسب جایزه معمار خاورمیانه توسط عضو هیئت علمی واحد گرمسار

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برای سومین بار موفق به کسب جایزه معمار خاورمیانه شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد گرمسار، دکتر کورش حاجی زاده، عضو هیات علمی گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با اعلام این خبر گفت: این جایزه در بخش بهترین کانسپت (ایده) معماری سال به پروژه مجموعه چند عملکردی چابهار که در اوایل سال 2017 توسط او طراحی شده بود، تعلق گرفت.

وی ادامه داد: پروژه مجموعه چند عملکردی چابهار بر اساس الهام از معماری، ­طبیعت و توپولوژی کوه های منطقه طراحی شده به گونه ای که جزئی از محیط اطرافش به حساب می آید.

عضو هیات علمی واحد گرمسار با بیان اینکه استفاده از حس فضاهای سکونتگاهی سبک و ارزان بومی منطقه مثل "کپر" نیز از ایده های تکمیل کننده طراحی این مجموعه به حساب می آید، گفت: پوسته بیرونی و نمای پروژه به گونه ای طراحی شده که بجز منافذ و شکافهایی روی بدنه بازشوهایی بر روی آن تعبیه نشده به گونه ای که از یک طرف بدنه این پروژه را به طبیعت منطقه نزدیکتر می کند و از طرف دیگر با ایجاد کوران هوای طبیعی فضای آسایش را برای کاربران مجموعه فراهم می آورد.

وی افزود: مراسم جایزه معمار خاورمیانه امسال در 22 نوامبر 2017 در هتل کارتز کارلتون شهر دبی برگزار شد و این مراسم هرساله توسط نشریه ITP که 75 مجله در زیرمجموعه خود دارد برگزار می شود و لزوماً متعلق به معمارانی که ملیت خاورمیانه ای دارند نیست، بلکه کلیه معماران از کشورهای مختلف جهان که در منطقه خاورمیانه پروژه معماری طراحی کرده اند می توانند در این جایزه شرکت کنند.

حاجی زاده 4 سال پیش نیز توانسته بود لقب بهترین معمار سال خاورمیانه را در سال 2013 بدست آورد ،همچنین در سال 2015 نیز با طراحی پروژه مرکز موسیقی توکیو جایزه معمار خاورمیانه را در بخش بهترین پروژه عمومی سال بدست آورده بود. همچنین علاوه بر شهرهای محتلف ایران پروژه هایی در کشورهای دیگر از جمله ژاپن، مجارستان، لیتوانی، ایتالیا و آمریکا طراحی کرده است.

کورش حاجی زاده تاکنون بیش از 50 جایزه داخلی و خارجی را ازآن خود کرده و با ارائه بیش از 60 سخنرانی در داخل و خارج از کشور و تدریس در دانشگاه های مختلف از جمله هنرهای زیبای تهران، علم و صنعت و واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی ازجمله تهران مرکز، قزوین، دبی و ... توانسته سهمی در ارتقای سطح کیفی آموزش معماری در ایران اسلامی ایفا کند.

کد خبر: 882183

وب گردی

وب گردی