احتمال پذیرش دانشجوی رشته پرستاری کودکان در دانشکده علوم پزشکی یاسوج

دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی یاسوج گفت: به احتمال بسیار زیاد در کنکور سراسری سال 98 برخی رشته ها را خواهیم داشت زیرا از نظر زیرساختی هیچ مشکلی وجود ندارد.

دکتر محمد ذوالعدل با بیان این که دانشکده علوم پزشکی یاسوج در سال 69 با پذیرش دانشجوی کارشناسی پرستاری آغاز به کار کرده است، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در چند سال اخیر این دانشکده موفق شده تا علاوه بر توسعه کمی و کیفی و نیروی انسانی و تجهیزات آزمایشگاهی آن دانشکده نوپا و کوچک را تبدیل به یک دانشگاه کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 5 دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری_ مامایی، بهداشت و تغذیه و پیراپزشکی برپا کرده و در حال پذیرش دانشجو است.

دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی ادامه داد: دانشکده پزشکی یاسوج دارای تحصیلات تکمیلی است که شامل دوره های ارشد میکرولوژی، آناتومی، بیوشیمی و همچنین دستیاری تخصصی رشته کودکان، بیماران داخلی جراحی عمومی و بیماری های زنان هستند که در علوم پزشکی به عنوان رشته های اصلی شناخته شده اند.

ذوالعدل ادامه داد: در دانشکده پرستاری مامایی، کارشناسی ارشد پرستاری سلامت بزرگسالان و پرستار سلامت جامعه که بهداشت جامعه است و روان پرستاری را در حال ارائه دوره هستیم و رشته پرستاری کودکان را هم درخواست کردیم که ان شاءالله به زودی در آن دوره هم شاهد پذیرش دانشجو خواهیم بود.

ذوالعدل ادامه داد: در رشته های کارشناسی ارشد پرستاری در سه رشته سلامت بزرگسالان, سلامت جامعه و بهداشت جامعه این دانشکده در حال پذیرش دانشجو است.

وی افزود: در سه رشته مذکور سه دوره فارغ التحصیل برای مقطع ارشد پرستاری کودکان داشته ایم که منتظر مجوز پرستاری و شورای گسترش هستیم که به احتمال بسیار زیاد در کنکور سراسری سال 98 این رشته ها را خواهیم داشت زیرا از نظر زیرساختی هیچ مشکلی ندارند.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سال 69 با عنوان دانشکده علوم پزشکی یاسوج در کنار سازمان منطقه‌ای و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد تأسیس شد. این مجموعه که تحت عنوان مؤسسه به فعالیت خود ادامه می‌داد پس از گذشت سه سال، در سال ۱۳۷۲ با ادغام دانشکده علوم پزشکی و سازمان منطقه‌ای بهداشت و درمان، دانشکده علوم پزشکی یاسوج به وجود آمد و سرانجام در شهریور ماه سال ۱۳۷۴ به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ارتقاء یافت.

این دانشگاه در آبان ماه ۸۵ نیز در تقسیم‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از تیپ ۳ به تیپ ۲ ارتقاء یافت.

901/900

کد خبر: 882221

وب گردی

وب گردی