ابراز نگرانی وانگ یی درباره اوضاع شبه‌جزیره کره

وزیر خارجه چین با تاکید بر لزوم توقف رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی در شبه‌جزیره کره، گفت بحران کره شمالی باید از طریق گفتگو حل‌وفصل شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وبسایت «ساوت چاینا مورنینگ پست»، وزیر خارجه چین روز شنبه اظهار کرد شبه جزیره کره دچار یک دور باطل شده است اما هنوز هم شانس دستیابی به یک راه حل صلح آمیز وجود دارد.

اظهارات وزیر خارجه چین در حالی است که کره شمالی تهدید هسته ای آمریکا را عامل اصلی ایجاد تنش در منطقه می داند. در هفته های اخیر تنش ها در شبه جزیره کره به شدت افزایش یافته است. کره شمالی قدرتمندترین موشک بالستیک قاره پیمای خود را آزمایش کرد. آمریکا نیز بر گستردگی تمرینات هوایی مشترک خود با کره جنوبی افزود.

وانگ یی اظهار کرد واشنگتن و سئول باید تمرینات نظامی گسترده خود را در شبه جزیره کره متوقف کنند و کره شمالی نیز برنامه سلاح های هسته ای خود را به حالت تعلیق درآورد. وی در ادامه اظهار کرد: «اوضاع در شبه جزیره کره دچار دور باطل تهدید و خشونت شده است و نمی توان نگاه خوشبینانه ای نسبت به شرایط موجود داشت. به منظور ایجاد شرایط لازم برای ادامه گفتگوها ما باید شبه جزیره کره را از گرداب تاریک جنگ بیرون بکشیم.»

وزیر خارجه چین همچنین تاکید کرد هر اقدامی خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل، بر یکپارچگی این نهاد بین المللی آسیب خواهد زد. در روزهای اخیر سازمان ملل با اعزام نماینده خود به کره شمالی سعی کرد در حل دیپلماتیک بحران شبه جزیره کره گامی موثر بردارد.

کد خبر: 882225

وب گردی

وب گردی