زاکانی: دانشجویان اسیر گروه‌های سیاسی‌‌ نشوند

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: دانشجوی انقلابی آرمان‌گرای واقعی است و آزادی، استقلال، عدالت و پیشرفت معنوی و مادی ویژگی آرمان‌خواهی دانشجوی انقلابی است.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا زاکانی در سخنرانی مراسم روز دانشجو که در سالن شهید مطهری دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد کرج برگزار شد با گرامیداشت روز دانشجو، اظهار داشت: دانشجوی انقلابی 12 خصوصیت کلی دارد که شامل داشتن ایمان و خودسازی معنوی و مادی و دومین ویژگی درس و مطالعه علمی است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه دانشجو انقلابی باید حداقل این دو ویژگی را داشته باشد، افزود: دانشجو انقلابی اهل تعقل و معرفت است و باید در علوم روز پیشرو باشد و افراد انقلابی و دانشجویان این عرصه زمان‌شناس هستند.

زاکانی خاطرنشان کرد: دانشجوی انقلابی آرمان‌گرای واقعی است و آزادی، استقلال، عدالت و پیشرفت معنوی و مادی ویژگی آرمان خواهی دانشجوی انقلابی است.

وی ادامه داد: آرمان‌گرایی واقع‌بین باید طوری عمل کند که عدالت‌خواهی و آرمان‌گرایی را با عقلانیت و واقع‌بینی متصور شود و دانشجوی انقلابی به مردم دروغ نمی‌گوید و یک دانشجوی انقلابی برای رسیدن به اهداف از هر وسیله‌ای استفاده نمی‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم به حوادث و لشکرکشی‌های تیر 78 اشاره کرد و گفت: دانشجوی انقلابی باید استقلال داشته باشد تا اسیر گروه‌های سیاسی و مجیزه‌گویی این گروه‌ها نشود و بنابراین دانشجوی انقلابی اهل خدمت‌گزاری به مردم و جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی با درد مردم آشنا می‌شوند و اهل خدمت هستند و دانشجو اهل سختی برای مردم است، خاطرنشان کرد: دانشجوی انقلابی اهل اقدام و عمل انقلابی است و هر زمان که نیاز به حضور و عمل باشد در میدان انقلاب و اسلام حضور جدی و موثر دارد.

زاکانی با بیان اینکه دانشجوی انقلابی تحول‌خواه است و از وضع موجود احساس رضایت کامل نمی‌کند، اضافه کرد: این بدان معنا است که دانشجوی انقلابی منفعل نیست و یک نمونه دانشجوی انقلابی، خوب و موثر در انقلاب "شهید حسن باقری" است که این شهید با ایده‌های خود شرایط دفاع مقدس را تغییر می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه بعد از کودتای آمریکایی 28 مرداد سال 1332 فضای خفقان و استبداد ایجاد شد، افزود: دانشجویان در سال 32 با عمل به هنگام سه شهید را تقدیم کشور کردند و نقطه درخشانی را در تاریخ ایران به ثبت رساندند و در 13 آبان سال 58 با اقدامی به موقع لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با تاکید بر اینکه انقلابی و غیر انقلابی در ایران برای کشورهای استعماری و آمریکا فرق نمی‌کند، توضیح داد: رایس در سال 2006 اعلام کرد که آمریکا به دنبال ایجاد خاورمیانه بزرگ است و تنها کشورهای ایران، عراق، سوریه و لبنان در این زمینه باید تغییر می‌کرد و سه پیام از سوی رهبر انقلاب در جنگ 2006 برای دبیرکل حزب‌الله لبنان ارسال شد که مقاومت در آینده قدرت بزرگ منطقه‌ای می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در حال تغییر مسیر جریان تاریخ است، گفت: گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه با نابودی تمدن و میراث فرهنگی درصدد ایجاد خاورمیانه بزرگ مدنظر آمریکا و در نهایت شکست ایران در منطقه بودند و اصل اساسی حضور ایران در سوریه برای دفاع از امنیت کشور است.

منبع: تسنیم

کد خبر: 882264

وب گردی

وب گردی