فیزیوتراپی می تواند از هزینه های سنگین درمان آسیب های اسکلتی جلوگیری کند

دبیر علمی هجدهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات، گفت: درمان های غیرتهاجمی می تواند از هزینه های سنگین آسیب های اسکلتی عضلانی که موجب بروز معلولیت می شود، جلوگیری کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی هجدهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات , نورالدین کریمی در مورد ضرورت برگزاری سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات، اظهارداشت: با توجه به شیوع آسیب های اسکلتی عضلانی و شغلی و بروز معلولیت ها در سطح جامعه، آگاه سازی جامعه در مورد علل آسیب های اسکلتی عضلانی، تصمیم سازی کلان و جلب توجه مسئولین نظام سلامت و ترویج روش های درمانی و توانبخشی مبتنی بر جامعه می تواند سبب بهبود شرایط شغلی و پیشگیری از بروز آسیب ها و معلولیت ها و کاهش هزینه های سلامت گردد.

وی افزود: هزینه های بالای درمان های تهاجمی و افزایش آسیب های شغلی یکی از دغدغه های نظام سلامت بوده و به همین دلیل ترویج روش های درمانی غیر تهاجمی و توانبخشی مبتنی بر جامعه می تواند سبب کاهش این هزینه ها گردد.

کریمی در ادامه به محورهای این سمینار اشاره کرد و گفت: ارزیابی عملکردی و تشخیص افتراقی مشکلات ستون فقرات و لگن، ارزیابی و بهبود پاسچر، بالانس، ثبات و حرکت ستون فقرات، آگاه سازی جامعه از علل آسیب های اسکلتی عضلانی و پیشگیری از آسیب های شغلی، ورزشی و حوادث در ستون فقرات و لگن، ترویج روش های درمانی و توانبخشی مبتنی بر جامعه و کاهش هزینه سلامت، و معرفی آخرین رویکردهای ارزیابی و فیزیوتراپی مشکلات ستون فقرات، جمجمه و لگن، از مهم ترین محورهای این سمینار است.

وی افزود: با توجه به شعار بهداشت جهانی مبنی بر «مقدم بودن پیشگیری بر درمان»، هجدهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات به صورت خاص به پیشگیری از آسیب های عصبی، عضلانی، اسکلتی با علل شغلی، ورزشی، عادات فردی و...، می پردازد.

کریمی گفت: نکته مهم در سمینار پیش رو، توجه ویژه به روش های ساده درمانی و پیشگیرانه و مبتنی بر جامعه از طریق ارتقاء آگاهی عمومی، بهبود نگرش جامعه و توجه مسئولین نظام سلامت به اشاعه روش های پیشگیرانه است.

وی با اشاره به رفتارهای غلط برخی مردم در تقلید از پوشش هایی که به سلامت آنها آسیب می رساند، افزود: انجمن فیزیوتراپی ایران خود را در صف اول کمک به سلامت هموطنان، پیشگیری، درمان و توانبخشی مشکلات عصبی، عضلانی، اسکلتی و حرکتی و نیز کمک به درک درست مسئولین نظام سلامت کشور برای اتخاذ تصمیم درست در اصلاح مقاطع آموزشی این رشته می داند.

هجدهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات توسط گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، ششم و هفتم دی ماه ۹۶ برگزار می شود.

701

کد خبر: 882339

وب گردی

وب گردی