سند تحول بنیادین/ مدرسه مهم‌ترین نقش هویت‌سازی را دارد

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده خود باید بدون نگرش‌های تنگ جناحی و در فضای متعادل هدایت شود و ذیل جریان‌های سیاسی، خود را تعریف نکند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس حسن مرادی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان ، در خصوص این سازمان اظهار داشت: سازمان بسیج فرهنگیان در سال‌های فعالیت خود به نقاط قوتی رسیده است و به‌طور کلی روند آن روبه‌رشد بوده و در مقایسه با مجموعه‌های دیگر که در فضای تعلیم وتربیت کشور تشکیل شده‌اند، می‌توان گفت به خوبی عمل کرده است.

وی افزود: تشکل‌های مختلف فرهنگیان در سال‌های گذشته بیش از آنکه کارکرد صنفی داشته باشند به فعالیت‌های سیاسی پرداخته‌اند؛ از دریچه سیاسی به مطالبات فرهنگیان نگاه کرده‌ و با استفاده از برخی رسانه‌ها تنها به دنبال مطرح کردن خود بوده‌اند.

مرادی اضافه کرد: مطالبات فرهنگیان باید در چارچوب‌های منطقی طرح شود تا برای کاستی‌ها تدبیری منطقی اندیشیده شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان با بیان اینکه مدرسه مهم‌ترین نقش هویت‌سازی را دارد، گفت: با توجه به اهمیت نقش آموزش و پرورش باید شرایطی بر آن حاکم شود تا تعلیم و تربیت در منظومه فکری نظام جمهوری اسلامی هدایت شود و خروجی‌‌های مفیدی را برای آینده کشور آماده کند؛ امروزه بسیاری از دلسوزان صاحب نظر تعلیم و تربیت قائل هستند که برای رسیدن به این هدف، آموزش و پرورش باید بدون نگرش‌های تنگ جناحی و در فضای متعادل هدایت شده و خود را فراتر از نگاه‌های سیاسی ببیند و ذیل جریان‌های سیاسی خود را تعریف نکند.

وی در خصوص زمزمه تغییر ساختار در آموزش و پرورش بیان داشت: ممکن است ساختاری در مقطعی جواب بدهد اما با توجه به اقتضائات، گاهی لازم است تغییراتی اتفاق بیفتد و به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات مختلفی که از لحاظ بودجه وجود دارد باید فکری برای کاهش هزینه‌ها با حفظ کارآمدی داشته باشیم.

مرادی ادامه داد: تمرکز سیاست وزارت آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین بسیار ارزشمند است زیرا هرچه زودتر این سند محقق شود جامعه زودتر ثمره اجرای آن را در زوایای مختلف می‌چیند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در بسترسازی اجرای سند تحول بنیادین گفت:‌ رسانه‌ها در گفتمان‌سازی و بسترسازی اجرای سند و از بین بردن موانع اجرا در افکار عمومی نقش مهمی دارند.
706

کد خبر: 882344

وب گردی

وب گردی