اجرای موفق پیوند کبد در بیمارستان الزهراء اصفهان

از این پس عمل جراحی پیوند کبد به بیمار گیرنده در بیمارستان الزهراء اصفهان انجام می شود.

به گزارش ایسکانیوز، خلیفه سلطانی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان فوق تخصصی الزهرا اصفهان با بیان اینکه مجموع اهدا و پیوند کبد در سال گذشته در استان 16مورد بوده است، گفت: استان اصفهان، پیشرفت زیادی در پیوند کبد داشته است.
مریم خلیفه سلطانی با بیان اینکه تا پیش از این بیشتر عمل پیوند کبد در شیراز انجام می شد، گفت: در 2سال گذشته بیشتر این پیوند ها در اصفهان انجام می شود.

وی افزود: اگر گیرنده مناسب در اصفهان نداشته باشیم، کبد اهدایی به شیراز ارسال می شود.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان فوق تخصصی الزهرا اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون 25مورد اهدا و پیوند کبد در استان اصفهان انجام شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 10مورد بوده است.

خلیفه سلطانی همچنین گفت: از ابتدای سال تا کنون89 مورد اهدا و پیوند کلیه، 25مورد اهدا و پیوند کبد و سه مورد اهدا و پیوند قلب در استان اصفهان انجام شده که حدود 41مورد اهدای عضو از سوی افراد مرگ مغزی در استان اصفهان صورت گرفته است.
پیوند کبد عمل جراحی تعویض یک کبد بیمار(نارسا) با یک کبد سالم از شخص دیگر و یک روش درمانی برای درمان مرحله پایانی بیماری‌های کبدی و نارسایی حاد است.
این عمل جراحی بسیار طاقت فرساست و حدود چهار تا ۱۸ساعت با توجه به نتیجه به طول می‌انجامد.

اعضای قابل اهدای از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه هاست که برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غُضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

901

کد خبر: 882373

وب گردی

وب گردی