رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده ای که معتقد بود لایحه بودجه براساس قانون برنامه تنظیم نشده است گفت: لایحه بودجه باید براساس قانون برنامه تنظیم شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی پس از آن که رئیس جمور لایحه بوجه سال ۹۷ را تقدیم مجلس کرد، نادر قاضی پور در اخطاری گفت: کجای لایحه بودجه، راهکاری برای حل مشکل صندوق های بازنشستگی، متعادل سازی دستمزد حقوق بگیران کشوری و لشگری، پرداخت بدهی تأمین اجتماعی، آب رسانی به روستاها، مسکن روستایی، احیای دریاچه ها و تالاب ها دیده شده است.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: دولت آیا در لایحه بودجه ۹۷ به دنبال کوچک سازی ساختارهاست یا باز هم هزینه های نهاد ریاست جمهوری افزایش یافته است؟ آیا باز هم بدهی پیمانکاران با اوراق چاپی خزانه پرداخت خواهد شد؟

وی با انتقاد از عدم وجود ردیفی مستقل در لایحه بودجه برای بحران ها اظهار داشت: نمایندگان کرمانشاه، شب و روز در منطقه زلزله زده و در پایتخت می دویدند تا بودجه و اعتبارات جمع کنند.

در ادامه علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: لایحه بودجه در اختیار نمایندگان است، می توانید برای حل این چالش ها به کمیسیون های تخصصی پیشنهاد دهید، کمیسیون ها نیز باید پیشنهادات را با دقت بررسی کنند.

آقای روحانی اعلام کرد راهکار حل مشکل چالش های مهم کشور در لایحه بودجه بررسی شده است که این اقدام مهمی است.

در ادامه جلسه حسینعلی حاجی دلیگانی با اخطار اصل ۵۹ قانون اساسی گفت: قانون برنامه ششم بعد از حدود دو سال بررسی در مجلس به تصویب رسید. اما آقای امروز اعلام کرده اند قانون بودجه برشی یک ساله از برنامه چهارساله دولت است.

وی تصریح کرد: طبق قوانین بالادستی، لایحه بودجه باید برشی یک ساله از قانون برنامه ششم توسعه باشد.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: از ابتدا نیز دولت لایحه برنامه را به صورت کامل به مجلس ارائه نداد و مخالف برنامه بود. الان هم که باید لایحه بودجه براساس قانون برنامه نوشته شود اعلام می کند که اینگونه نیست.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: لایحه بودجه باید براساس قانون برنامه تصویب شود. فکر می کنم منظور رئیس جمهور این بود که لایحه بودجه برشی یکساله از قانون برنامه است.

وی خطاب به حاجی دلیگانی گفت: شما هم لایحه بودجه را با قانون برنامه تطبیق دهید که در آن راستا نوشته شده باشد.

کد خبر: 882418

وب گردی

وب گردی