عرضه سکه در بورس کالا کارگشاتر است یا حراج در بانک کارگشایی؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کارکرد بورس کالا در عرضه سکه در مقایسه با بانک کارگشایى بهتر است و بیشتر مى توان شاهد تاثیر آن در بازار طلا و سکه بود.

حسن رضایی پور، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز با اشاره به حراج سکه در بانک کارگشایى گفت: حراج سکه به عنوان روش سنتى تلقى مى شود که طى چند وقت اخیر از طریق بانک کارگشایى انجام شد، در صورتى که مسئولان در عرضه جدید به دنبال استفاده از روند مدرنى هستند، می بایست از پتانسیل هاى بورس کالا نهایت استفاده را ببرند و از این طریق نسبت به حراج سکه اقدام کنند.

او در ادامه به تفاوت عرضه سکه در بورس کالا و نیز بانک کارگشایى تاکید کرد و افزود: در بانک کارگشایى زمان حراج سکه اطلاع رسانى عمومى نمى شود و نیز قیمت عرضه و خرید آن در هاله اى از ابهام وجود دارد، این در حالیست که با عرضه سکه در بورس کالا زمان معامله و قیمت آن به طور کامل مشخص است و این امر باعث ایجاد و افزایش شفافیت در انجام معاملات مى شود.

به گفته رضایی پور، عرضه سکه در بورس کالا به عنوان کمکى جهت ثبات قیمت سکه در بازار تلقى مى شود.

کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: دسترسى آسان به بورس کالا نسبت به بانک کارگشایى باعث شده تا عرضه سکه در بورس کالا بسیار کارآمدتر از عرضه آن در بانک کارگشایى باشد.

او گفت: با توجه به اینکه افراد از تمام نقاط ایران به بورس کالا دسترسى دارند قادر خواهند بود تا از طریق کارگزارى ها نسبت به خرید سکه اقدام کنند.

رضایى پور در پایان تصریح کرد: کارکرد بورس کالا در عرضه سکه در مقایسه با بانک کارگشایى بهتر است و بیشتر مى توان شاهد تاثیر آن در بازار طلا و سکه بود.

401

کد خبر: 882441

وب گردی

وب گردی