آغاز همایش آموزشی آگاهی از خطرات مین در مشهد

همایش آموزشی آگاهی از خطرات مین با حضور استفان رابینسون، مشاور منطقه ای کمیته بین المللی صلیب سرخ در آلودگی تسلیحاتی خاورمیانه توسط سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با همکاری سازمان جهانی صلیب سرخ در مشهد آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، کارگاه دو روزه آگاهی از خطرات مین در روزهای ۱۹ و ۲۰ ماه جاری و نشست های تخصصی آگاهی از خطرات مین هم طی دو روز در ۲۱ و ۲۲ آذر ماه جاری به میزبانی هلال احمر خراسان رضوی برگزار می شود.استفان رابینسون، مشاور منطقه ای کمیته بین المللی صلیب سرخ در آلودگی تسلیحاتی در خاورمیانه در افتتاحیه این همایش درباره برخی استانداردهای بین المللی مین زدایی و دستورالعمل های صلیب سرخ و نیز رفتار ایمن به ایراد سخن پرداخت.

عناوین اصلی کارگاههای ویژه رابطین آموزشی پروژه آگاهی از خطرات مین شامل بررسی و مرور دستورالعملهای کمیته بین المللی صلیب سرخ در خصوص موضوع همایش و نیز نقش مدیریت کیفیت در زمینه برنامه های مین زدایی در سطح ملی، می باشد.

به اشتراک گذاشتن شیوه های خوب و درسهایی آموخته شده در مورد RA در کشورهای مختلف نیز مهمترین محور نشستهای تخصصی می باشد که توسط نمایندگان صلیب سرخ جهانی ارایه و مطرح می شود.

دکتر سلطانی معاون برنامه ریزی و آموزشهای تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و نمایندگان سازمان جهانی صلیب سرخ از تاجیکستان، ارمنستان، کامبوج، پاکستان و ایران از جمله حاضران در نشست های تخصصی آگاهی از خطرات مین هستند.

901

کد خبر: 882455

وب گردی

وب گردی