تلاش چچن برای جذب توریسم از طریق راه ابریشم 

معاون نخست وزیر چچن، جاده ابریشم را فرصت مناسب برای جذب و ورود توریست‌های چینی به چچن دانست.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، "مسلم بایتازیف" معاون نخست وزیر چچن در کنفرانس خبری برگزار شده در آستانه افتتاح اولین پیست در این جمهوری موسوم به ودوچی (راه اندازی فنی این مجموعه برای ماه دسامبر برنامه ریزی شده است و از ماه ژانویه و فوریه سال 2018 پذیرای اولین مهمانان خود خواهد بود)، اظهار داشت: کمیته مخصوص دولت این جمهوری مسئول بررسی و تحیلی مسیرها های مخصوص توریستی برای شهروندان چین شده است.

مسلم بایتازیف تصریح کرد: "جاده ابریشم بزرگ از قلمرو چچن عبور می‌کند، به همین دلیل ما قصد داریم از این واقعیت و راه تاریخی برای جذب و ورود توریست‌های چینی به چچن استفاده نماییم. و در حال حاضر گروه هایی نیز از این کشور اقدام به سفر کرده اند."

کمیته توسعه توریسم و گردشگری سنت پطرزبورگ، جمهوری چچن را در تحقق توسعه امر گردشگری در سطح داخلی و بین‌المللی یاری می‌کند. به گفته مسلم بایتازیف در زمینه ترویج و انتشار اخبار و اطلاعات مربوطه در سطح مراکز اطلاعاتی تفاهمنامه‌ای منعقد شده است. در شهر سنت پطرزبورگ تعداد دوازده مرکز از این قبیل فعالیت می کند؛ علاوه بر این نرم افزار تلفن همراه مربوطه نیز راه اندازی خواهد شد.

502

کد خبر: 882499

وب گردی

وب گردی