برگزاری همایش بین‌المللی «اسلام در دنیای چند فرهنگی»

همایش بین‌المللی «اسلام در جهان چند فرهنگی» با هدف تجمیع و اتحاد توان‌های علمی حوزه مسائل اسلام برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مسائل مهم اسلام‌شناسی و آموزش اسلامی موضوع هفتمین همایش بین‌المللی «اسلام در جهان چند فرهنگی» بود که مرکز اصلی آن در دانشگاه فدرال قازان است.

به گفته‌ی برگزارکنندگان این همایش تجمیع و اتحاد توان‌های علمی حوزه مسائل اسلام، از طریق تبادل تجربه اطلاعاتی دستاوردهای علمی، هماهنگی اهداف و وظایف پیش رو متخصصین این حوزه هدف اصلی برگزاری این همایش بودند.

این همایش همانند سابق به مسائل ضروری اسلام‌شناسی کاربردی و آکادمیک و همچنین مسائل آموزش اسلامی اختصاص یافت. علاوه بر این، به مسائل ایجاد شرایط برای صلح و توافق بین مذهبی و جلوگیری از افراطی گری مورد توجه قرار گرفت.

به نقل از کمیته برگزاری این کنفرانس، در طول سال بررسی موقعیت و وضعیت مناطق دارای اسلام سنتی در روسیه با هدف بررسی موضوع افراطی گری انجام گرفت. بر اساس این پژوهش‌ها، وضعیت به تدریج در حال تثبیت است و روند گرایش به گروهک‌های تروریستی و افراطی در روسیه رو به کاهش است. البته، باید در نظر داشت که این به معنی اتمام و خاتمه این امر نیست. شرکت کنندگان در این همایش این مسئله را مورد بررسی قرار دادند.

براساس این گزارش، این همایش محل اجتماع علما و دانشمندان، نمایندگان سازمان‌های مذهبی و دستگاه‌های دولتی روسیه و تاتارستان و اسلام شناسان برجسته داخلی و خارجی بود.

502

کد خبر: 882507

وب گردی

وب گردی