مصوبات ستاد پیشگیری از اعتیاد تنها روی کاغذ می مانند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: با وجود اینکه باید مصوبات ستاد پیشگیری و مبارزه با اعتیاد باید به عنوان تعهد شهروندی و سازمانی باشد اما عملا این مصوبات تنها روی کاغذ می ماند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدصادق کریمی ‌کیا شامگاه گذشته در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری و سازمان ‌های مردم ‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان اظهارکرد: از میان جمعیت چهار میلیون ۸۰۰ هزار نفری استان خوزستان، تنها یک میلیون نفر به عنوان دانش آموز در مدارس استان تحت آموزش هستند.

وی ادامه داد: جمعیت استان خوزستان نسبت به دیگر استان های کشور دارای آمار چند برابری است و به همین دلیل نباید این استان با دیگر استان ها کشور مورد مقایسه قرار بگیرد.

کریمی ‌کیا، شرایط استان خوزستان را به لحاظ جمعیتی و اجتماعی خاص دانست و افزود: خوزستان بعد از استان خراسان رضوی از نظر تعداد افراد حاشیه نشین، جایگاه دوم کشور را دارد و با توجه به جمعیت ۷۵۰ هزار نفری حاشیه نشین در خوزستان، باید سبک زندگی هماهنگی با شرایط استان برای اینگونه افراد محروم تعریف شود.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان همچنین تصریح کرد: استان خوزستان هم از نظر منابع مالی و نیز به لحاظ مدیریت نیاز به حمایت دارد و در این صورت می توان شاهد تحول و انجام اقدامات بیشتر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد در استان بود.

وی با بیان اینکه مصوبات ستاد پیشگیری و مبارزه با اعتیاد باید به عنوان تعهد شهروندی و سازمانی محسوب شود اما این مصوبات عملا تنها به روی کاغذ می مانند، بیان کرد: پیشرفت آسیب های اجتماعی نگران کننده از و رشد این شرایط به هیچ وجه قابل قبول نیست.

کریمی ‌کیا افزود: کاهش آمار طلاق و خشونت های خانوادگی در گرو کاهش آسیب های اجتماعی مانند مبارزه با مواد مخدر و پیشگیرری از آن است اما در حال حاضر ما با مشکل مصرف و تاثیرات مصرف مواد همچنان درگیر هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان یادآور شد: تعداد ۱۰ مورد فرزند آزاری در استان مشاهده شده که ارتباط مستقیمی با تاثیرات منفی استفاده از مواد مخدر دارد و بر همین اساس باید توجه ویژه ای به مسئله پیگیری از اعتیاد به مواد مخدر در استان شکل بگیرد.

902/900

کد خبر: 882518

وب گردی

وب گردی