مدیرانی که سرعت ساماندهی نقاط زلزله زده را ندارند کنار بروند

استاندار کرمانشاه گفت: اگر مدیری نمی‌تواند خود را با سرعت عمل لازم برای ساماندهی مناطق زلزله زده وفق دهد، کنار برود تا مدیر دیگری مشکل را حل کند.

به گزارش ایسکانیوز، هوشنگ بازوند امروز یکشنبه 19 آذر در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه که با حضور حجت الاسلام شهیدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور در سرپلذهاب برگزار شد، گفت: انصافا شبانه روز همه نیروهای امدادی و مسئولین حاضر در نقاط زلزله زده در راستای بهبود زندگی آسیب دیدگان تلاش می کنند.

وی با تشکر از حضور حجت الاسلام شهیدی از حضور در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: ایشان سومین روزی است که در منطقه حضور دارند و روستا به روستا به خانواده معظم شهدا سرکشی می کنند.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر آن چون عضو هیئت دولت هستند، به نوعی به نمایندگی از ریاست محترم جهمور نیز در اینجا حضور دارند و مسائل و مشکلات را قطعا در جلسه هئیت دولت به استحضار ریاست جمهورمی‌رسانند.

وی ادامه داد: از روز اول هم یکی دو تا از معاونین ایشان برای رسیدگی به امور خانواده معظم شهدا جانبازان و ایثارگران حضور داشتند. امروز نیز برنامه های و پیگیری های خوبی داشتند.

استاندار کرمانشاه گفت: از آقای دکتر تجری، نماینده این منطقه نیز که چون ما کارمندهای دولت از روز اول زلزله خود درگیر این موضوع بوده اند سپاسگزارم.

وی با اشاره به صحبت های فرماندار سرپلذهاب گفت: مسائلی که آقای فرماندار مطرح کرد مهم بودندو این انتظار هم هست که مدیران نسبت به برطرف کردن این موضوعات اقدام کنند و طبیعی است که مردم اولین جایی که برای حل مشکل مراجعه می کنند، فرمانداری است.

بازوند خاطرنشان و تاکید کرد: بالاخره یک بحرانی رخ داده است و خیلی سریع باید مشکلات پیش رو حل کنیم. بحث آوار برداری که سرعت آن کم است حتما باید سرعت ادامه دهیم که بتوانیم در اسکان دائم سرعت مضاعف تری را داشته باشیم.

وی یادآور شد: از ظرفیتهای ارتش و سپاه در امدادرسانی به حادثه دیدگان استفاده شد. اگر کمکهای ارتش و سپاه نبود آمار درگذشتگان خیلی بیشتر می شد.

قرارگاه خاتم الانبیا ۸۵۰۰ اسکان موقت زلزله زدگان را به عهده دارد

بازوند تصریح کرد: الان در اسکان موقت و آوار برداری قبل از اسکان موقت برادران سپاه خیلی خوب دارند زحمت می کشند بیش از ۸۰۰۰ تا ۸۵۰۰ اسکان موقت به قرارگاه خاتم واگذار شده و تجهیزات خیلی خوبی را به منطقه آورده اند. ۳۲ اسپاه استانی مستقر هستند و به نوعی شرایط را برای قرار گاه خاتم که بتواند کانکس ها را نصب کند، آماده می کنند.

استاندار کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سفر به مناطق زلزله‌زده فرمودند که سرعت عمل را در امداد و اسکان و بازسازی سرلوحه کار قرار دهیم. یکی از شاخص‌های مدیر موفق، عملکرد او در زمان بحران است. اگر مدیری نمی‌تواند خود را با سرعت عمل لازم برای ساماندهی مناطق زلزله زده وفق دهد، کنار برود تا مدیر دیگری مشکل را حل کند.

این مسئول با بیان اینکه من به وزیر نیرو گفتم برای اسکان موقت نیازمند به تامین برق هستیم، آیا می توانید این مشکل را حل کنید؟ گفتندمی توانیم. لذا از مدیر برق پذیرفتنی نیست که بگوید نمی توانیم اگر نمی تواند همین جا اعلام کند تا ظرف ۲ ساعت از طریق وزیر نیرو مشکل را حل کنم.

وی افزود: رئیس بانک مرکزی قول دادند که استمهال تسهیلات شامل حال تمام مردم شهرستانهای زلزله زده باشد. تفکیک و سطح بندی آسیب دیدگان در شرایط فعلی امکانپذیر نیست.

901

کد خبر: 882592

وب گردی

وب گردی