انتقال سفارت‌خانه آمریکا به قدس انتفاضه دیگری را شعله‌ور می‌کند

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا می‌داند که خواسته انتقال سفارت‌خانه خود به قدس به سادگی محقق نخواهد شد و ادامه این امر انتفاضه دیگری را شعله‌ور خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، اردشیر نوریان اظهار کرد: نفس تصمیم به انتقال سفارت‌خانه آمریکا به قدس، خبر جدیدی نیست به دلیل اینکه آمریکا بارها این موضوع را مطرح کرده است و هر بار با مخالفت جریان اسلامی در منطقه و گروه‌های مقاومت روبرو شده و همواره یک عقب نشینی از سوی آمریکایی‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: برجسته کردن این موضوع توسط آمریکا با وجود اطلاع از حساسیت جهان اسلام، محور مقاومت و مردم مظلوم فلسطین نوعی سرپوش گذاشتن بر اتفاقات منطقه آسیای جنوب غربی همچون شکست گروه‌های تکفیری، انحلال سیستم و ساختار نظامی تسلیحاتی داعش و گروه‌های مبارز ضد سوری و اتفاقاتی است که در دوره پسا داعش در منطقه در حال شکل‌گیری هستند.

نوریان تصریح کرد: این اقدام آمریکا، یک تلاش فرعی برای جهت‌ دادن به تحولات آینده موضوعاتی است که در منطقه رخ داده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا می‌داند که این خواسته به سادگی محقق نخواهد شد و ادامه این امر انتفاضه دیگری را شعله‌ور خواهد کرد و صف‌بندی کشورهای عربی - اسلامی را در موضوع مقاومت بسیار ظریف‌تر و جدی‌تر می‌کند.

وی گفت: انتقال سفارت‌خانه آمریکا از تل‌آویو به قدس با مخالفت کشورهای عربی و حتی کشورهای مرتجعی همانند عربستان صعودی که کاملا مشی آمریکایی در تحولات دارند، مواجه است.

نوریان با بیان اینکه عربستان با آن واپس‌گرایی و آن نوع نگاه به تحولات منطقه، حتی به ظاهر در مقابل این اقدام آمریکا موضع منفی گرفته است، تاکید کرد: موضع ایران نیز بسیار روشن‌ و دقیق‌تر، با این اقدام ترامپ مخالفت کرده است.

منبع: ایسنا

304

کد خبر: 882606

وب گردی

وب گردی