گرد و غبار مهمان آخر هفته سیستان و بلوچستان

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت :تا روز دوشنبه در سواحل جنوب استان وزش باد سبب مواج شدن دریا شده است و در پی این شرایط در خشکی گرد و خاک خواهیم داشت.

علی ملاشاهی رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان درباره آخرین وضعیت آب وهوایی سیستان و بلوچستان و پیش بینی گرد و غبار در ،روزهای آینده در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز گفت: دیروز و امروز وزش بادهای شمالی را در منطقه سیستان و نواحی شرقی حدودا 40 تا 60 کیلومتر در ساعت همراه با گرد و خاک شاهد بودیم و این امر باعث کاهش دمای هوا شده است.

وی افزود: دیشب دمای زاهدان به 5 درجه زیر صفر رسید و شاهد یخبندان بودیم. اما پیش بینی ما این است که دوشنبه سرعت باد کاهش پیدا می‌کند اما برای روزهای سه شنبه، چهارشنبه و حتی صبح روز پنج‌شنبه گرد و خاک را خواهیم داشت.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت باد بین 60-70 کیلومتر است و کاهش مجدد دما را به همراه دارد که برای روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه پیش بینی می شود یخبندان شدتش بیشتر شود و دمای هوای زاهدان به 8-9 درجه زیر صفر می رسد.

ملا شاهی در ادامه خاطر نشان کرد: تا روز دوشنبه در سواحل جنوب استان وزش باد سبب مواج شدن دریا شده و در پی این شرایط در خشکی گرد و خاک خواهیم داشت و البته از روز سه‌شنبه دریا نسبتا آرام شده و از چهارشنبه مجدداً دریا مواج خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سطح استان سیستان بلوچستان مشکل آلاینده ها مطرح نیست و خیلی غلظت و گرد و غبار زیاد نیست. در زابل طی 24 ساعت گذشته 140 مترمکعب بوده است که میزان استاندار آن تا 150 است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در پایان گفت: موج جوی و آب و هوایی برای روزهای آخر هفته در راه است و الان زود است که بطور دقیق همه شرایط را پیش بینی کنیم. در چند روز گذشته زاهدان با میانگین دمای 5 درجه سانتی‌گراد زیر صفر خنک‌ترین و راسک، زرآباد و کنارک به طور مشترک با بیشینه دمای 28 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان بوده‌اند.

خبرنگار:ندافراهانی

کد خبر: 882637

وب گردی

وب گردی