زندگی مردی که سینما را ‌ساخت کتاب شد

کتاب زندگی‌نامه‌ای «مردی که سینما راساخت» تصویرگر صعودی شهابی تا سقوطی غم‌انگیز از زندگی ویلیام فاکس غول دنیای سینماست.

به گزارش ایسکانیوز از آمازون، کتاب «مردی که سینما را ‌ساخت» نوشته وندا کرِفت از انتشارات هارپر کتابی غیرداستانی است که تلاش دارد تا زندگی ویلیام فاکس را تصویر کند.

این کتاب داستان جاه‌طلبی، حرص و طمع را در سپیده‌دم ظهور آمریکای مدرن تصویر می‌کند.

این کتاب بیوگرافی ، زندگی یک کارآفرین برجسته را در مرکز توجه قرار داده که شبیه استیو جابز یا والت دیزنی، یک رویاپرداز آمریکایی بود و همه چیز را به خطر می‌انداخت تا رویای امپراتوری هالیوود را شکل دهد.

گرچه هنوز یک استودیوی مهم هالیوود نام ویلیام فاکس را یدک می‌کشد، اما خود این مرد تقریبا به دست فراموشی سپرده شده و اکنون این کتاب بیوگرافی نوشته وندا کرفت بر مبنای مستنداتی توضیح می‌دهد که چرا میراث فاکس قلب تاریخ هالیوود است.

جان متیسون نویسنده برنده پولیتزر از این کتاب به عنوان بهترین کتاب بیوگرافی سال یاد کرده که به شخصیتی جالب که غافلگیرانه نادیده گرفته شده پرداخته است.

در این کتاب توضیح داده شده که فاکس چگونه استودیوی خودش را ساخت، آن را در گفتگوها معرفی کرد، و بعد با توجه به مشکلاتی که سر راهش قرار گرفتند، با مسایلی چون ورشکستی و زندان برای تلاش رشوه دادن به یک قاضی روبه رو شد و در نهایت سلامت خود را از دست داد .

کتاب غیرداستانی «مردی که سینما را ساخت» از سوی انتشارات هارپر در ۹۴۴ صفحه به قیمت ۴۰ دلار منتشر شده است.

وندا کرفت روزنامه‌نگار سابق دارای مدرک کارشناسی در ادبیات انگلیسی و کارشناسی ارشد در علوم ارتباطات است که هر دو را از دانشگاه پنسیلوانیا اخذ کرده است.

«مردی که سینما راساخت» از ۲۸ نوامبر وارد بازار کتاب شده است.

منبع: مهر

502

کد خبر: 882664

وب گردی

وب گردی