30 درصد از آلودگی تهران سهم حمل و نقل عمومی است/لزوم ثبت پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی از طریق دوربین‌ها

استاندار تهران با تاکید بر اینکه طبق مصوبه آلودگی هوا، 30 درصد حمل و نقل عمومی در شهر تهران باید سهم حمل و نقل ریلی باشد، گفت: در حال حاضر این موضوع تا 17 درصد محقق شده است و باید مابقی نیز اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی در چهارمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران گفت: در فصل بودجه‌ریزی قرار داریم و بهترین زمان برای دستیابی به هدف توسعه حمل و نقل ریلی است، لذا باید در این حوزه با پیگیری‌ها، تحقق 13 درصدی توسعه حمل و نقل ریلی را انجام دهیم.

وی افزود: عملکرد شهرداری تهران طی برنامه پنجم بررسی خواهد شد تا عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه با کمک سرمایه‌گذاری‌ها مرتفع شود.

استاندار تهران ادامه داد: همه دستگاه‌ها براساس قانون هوای پاک، مصوبه دولت، برنامه پنجم و ششم توسعه وظایفی در کنترل و کاهش آلودگی هوا به عهده دارند که در جلسات کارگروه روند انجام این وظایف و اقداماتی که تاکنون انجام شده است، احصاء و بررسی خواهد شد.

وی به موضوع اختصاص 10 درصد ظرفیت نیروگاه‌ها برای تولید انرژی بادی و خورشیدی اشاره کرد و افزود: براساس مصوبه دولت باید اختصاص 10 درصد ظرفیت نیروگاه در این حوزه محقق شود.

در ادامه جلسه، سردار مهماندار رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: دوربین‌های تهران فقط قابلیت پلاک‌خوانی در محدوده زوج و فرد را دارند، براساس هماهنگی وزارت کشور و مراکز معاینه فنی، اطلاعات در سامانه‌ای تجمیع می‌شود تا با همکاری ناجا مشخصات خودروها برای داشتن گواهی معاینه فنی آنها بررسی شود.

وی افزود: در حال حاضر قابلیت 300 هزار استعلام معاینه فنی در طول روز وجود داد که درصدد افزایش این تعداد هستیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه برخوردهای میدانی با اتومبیل‌های فاقد معاینه فنی و اعمال قانون آنها دلیل اصلی افزایش تعداد مراجعات به مراکز معاینه فنی است، گفت: از اواسط مهرماه طرح برخورد با اتومبیل‌های دودزا آغاز شده و لازم است در حوزه اطلاع‌رسانی برای ثبت پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی از طریق دوربین‌ها، اقدامات لازم انجام شود.

706

کد خبر: 882674

وب گردی

وب گردی