دختر لرد بایرون قهرمان یک کتاب شد

کتاب جدید جنیفر چیاورنی با تمرکز بر شخصیت دختر لرد بایرون شاعر بریتانیایی، به بازار آمد.

به گزارش ایسکانیوز از آمازون، «جادوگر اعداد» نام رمان جدید جنیفر چیاورنی است.

این رمان تاریخی درباره آدا لاولیس دختر لرد بایرون است که ریاضی‌دانی از قرن نوزدهم بود و به عنوان نخستین برنامه‌نویس کامپیوتر جهان شناخته می‌شود.

از این رمان زندگینامه‌ای به عنوان نمونه‌ای از یک رمان نفیس در فرم ذاتی یک رمان، یاد شده است.

نویسنده پرفروش نیویورک تایمز و خالق رمان تحسین شده «خیاط خانم لینکلن» این بار به سراغ یک شخصیت تاریخی دیگر رفته و زندگی نخستین برنامه‌نویس کامپیوتر را در قالب یک رمان به بازار فرستاده است.

آدا بایرون کینگ- کنتس لاولیس- زنی است که نقشی تعیین کننده در علوم و تکنولوژی داشت .

وی حتی پیش از تولدش نیز مشهور بود. مادر ریاضیدان آدا، فرزندش را به طور غریزی از پدری که با صفت‌های نادرستی شناخته می‌شد دور نگه داشته بود و مصمم بود تا او را از میراث خطرناک بایرون در امان داشته باشد. مادر آدا آموزش دخترش را بر پایه دقیق ریاضی استوار کرد و با دور کردن او از هر نوع جرقه شعر و شور و خیال، تلاش داشت تا این سرچشمه‌ها را در درون او خشک کند؛ یا حداقل خودش باور داشت که می‌تواند این کار را بکند.

وقتی آدا به عنوان یک وارث مجرب به جامعه لندن معرفی شد، سرانجام کشف کرد که حلقه‌های روشنفکری و اجتماعی چقدر در طلب او هستند. در این میان او دوستی صمیمانه‌ای با چارلز بابیگ برقرار کرد که مخترعی درخشان و جذاب بود و مسیر زندگی او را تغییر داد.

در «جادوگر اعداد» نویسنده پرفروش نیویورک تایمز رویاها، احساسات و اشتیاق سیری‌ناپذیر نسبت به دانش و پیشگامی را ارایه کرده است. این بار قهرمان او زن جوانی است که خودش را از زیر سایه پدر نامدارش بیرون کشیده و با اهداف خودش قهرمان فناوری جدید آینده می‌شود.

این نویسنده ۴۹ ساله تاکنون بیش از ۳۰‌ عنوان رمان نوشته که «جادوگر اعداد» هفتمین رمان تاریخی وی در این میان است.

این کتاب در ۴۴۶ صفحه، به دو صورت چاپی و الکترونیک، از سوی انتشارات «داتون، فیکشن» از ۵ دسامبر وارد بازار کتاب شده است.

منبع: مهر

502

کد خبر: 882724

وب گردی

وب گردی