کمبود کانکس و عدم بازگشایی مدارس

فرماندارسرپل ذهاب کمبود کانکس و عدم بازگشایی مدارس را از مشکلات نقاط زلزله زده عنوان کرد و گفت: دغدغه مردم، بیشتر گرمای تابستان پیش رو است تا زمستان و باید در این زمینه تدبیر شود.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر سنجابی امروز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه که با حضور حجت الاسلام شهیدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور در سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: طبق ارزیابی واحدهای آسیب دیده در شهر و روستا ۲۷ هزار و ۴ مورد بوده است.

وی افزود: واحدهای احداثی شهر و روستا حدود ۱۲ هزارو ۷۶ واحد مسکونی است که در شهر۵ هزار و ۱۹۲ واحد مسکونی و در روستا ۶ هزار و ۵۶ واحد است.

فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه تعداد واحدهای تعمیری در شهر سرپل ذهاب و روستاها ۱۴ هزار و ۲۲۸ واحد است، گفت: در روستاهای سرپل ذهاب تا کنون ۱۸۰۰ کانکس اهدایی مردم داریم و ۹۳۴ کانکس تولید قرارگاه خاتم و ۱۷۶ کانکس هم توسط ارتش نصب شده است.

وی ادامه داد: در شهر تا کنون ۶۰۰ کانکس نصب شده است که بیشتر اهدایی مردم است و یا توسط خود آسیب دیدگان خریداری و تهیه شده است.

سنجابی گفت: روند توزیع و تولید کانکس در شهر و روستا مطلوب نیست و اعتراضات زیادی در این رابطه داریم. مخصوصا در شهر سرپل ذهاب که اگر با این سرعت پیش برود تا پایان زمستان هم موفق به انجام کار نخواهیم شد.

وی افزود: آوار برداری به کندی صورت می گیرد و دغدغه مردم بیشتر برای گرمای تابستان است. تا سرمای زمستان چرا که اگر به گرمای تابستان برخورد کنیم شیوع بیماری فراوان خواهد شد.

این مسئول گفت: البته باید به فکر تهیه کولر گازی برای تابستان هم باشیم که در اینصورت با مشکلات فراوانی روبرو خواهیم شد، چرا که در سرپل ذهاب تا اردیبهشت هوای مطلوب داریم و پس از آن گرما طاقت فرساست.

وی تصریح کرد: قرار شد بنا به دستور استاندار به افرادی که مجروحیت و موارد خاص دارند در اسرع وقت کانکس اهدا شود و باید به این امر توجه بیشتری شود و پس از شناسایی تا ۴۸ ساعت به آنها کانکس داده شود.

سنجابی خاطرنشان کرد: در بحث توزیع کانکس قرار شد تا پنج شنبه گذشته برنامه ای مدون تحویل ما شود که متاسفانه تا الان هیچ برنامه ای دریافت نکردیم.

وی افزود: متاسفانه به دلیل حضور تعدادی از خانواده ها در داخل مدارس تا کنون مدارس بازگشایی نشدند و کانکس هایی که به مدارس تحویل شده نه صندلی دارند و نه موکت شده اند. مگر قرار است کار دستگاههای اجرایی را هم فرماندارانجام دهد!؟

این مسئول ادامه داد: الان با گذشت ۲۶ روز از زلزله حتی مدارسی که ۱۰ درصد تخریب شدند آماده سرویس دهی نیستند و همین سبب اعتراض والدین شده است. از طرفی معلمین هم ادعا می کنند که خودشان آسیب دیده و نگران خانواده هستند.

وی گفت: سیستم گرمایشی داخل چادرها بسیار خطرناک هستند و آمار قابل توجهی از سیستم گرمایشی نفت سوزی که هلال احمر تقسیم کرده است و قابل استفاده نیستند، وجود دارد. مردم نیاز به سیستم گرمایشی برقی دارند. لذا در خصوص توزیع برق باید تدابیر لازم اندیشیده شود و مشکل برق برطرف شود.

سنجابی افزود: هم اکنون مقدار کمی علوفه که توسط جهاد کشاورزی تقسیم می شد نیز متاسفانه قطع شده است. لذا درخواستی که ما داریم در خصوص پخش علوفه به میزان کافی است تا مردم دغدغه دام ها را نداشته باشند. همچنین خواستار این هستیم که اختلاف نظر در بحث نظام وظیفه حل و فصل شود.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: بانک اعلام کردند که امهال وام ها فقط به کسانی که منازل مسکونی آنها خسارت دیده تعلق می گیرد و امیدواریم این موضوع هم بررسی شود.

سنجابی تاکید و خاطرنشان کرد: اگر به افرادی که کانکس تحویل نگرفتند ۵ میلیون پول کانکس تعلق بگیرد، مردم می توانند با وام و مقادیر بلاعوضی که دریافت کردند در شهرستانها و روستاهای اطراف خانه ای اجاره کنند و از تعداد چادرنشین ها کاسته شود.

901

کد خبر: 882746

وب گردی

وب گردی