آیت‌الله علوی‌گرگانی: دوران جوانی بهترین فرصت برای "علم‌اندوزی" است

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید از جوانی خود در جهت کسب علم و دانش و تذهیب نفس کمال استفاده را برد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه بقیه‌الله تهران که در دفتر این مرجع برگزار شد، با اشاره به اهمیت دوران‌های مختلف زندگی اظهار داشت: باید از جوانی خود در جهت کسب علم و دانش و تذهیب نفس کمال استفاده را برد.

وی دوران کودکی را طبق آیات و روایات، دوران آزادی دانست و افزود: طبق آیات و روایات کودکان در این سن هیچ نوع تکلیف نداشته و باید کاملاً آزاد و بدون مسئولیت باشند.

مرجع تقلید شیعیان آماده‌سازی کودکان برای دوران بلوغ یکی از وظایف پدر و مادران دانست و خاطرنشان کرد: در این دوره باید کودکان را برای انجام اعمال عبادی آماده کرده تا در دوران بلوغ دچار کاهلی و سستی نشوند.

وی دوران بلوغ تا چهل‌سالگی را دوران جوانی معرفی کرد و گفت: بهترین دوران برای کسب علم و دانش و تحصیل نفس این دوران بوده و خداوند نیز در این دوران بسیاری از گناهان جوانان را می‌بخشد.

استاد برجسته حوزه علمیه سن چهل‌سالگی را بسیار مهم ارزیابی و عنوان کرد: بسیاری از علما هنگام چهل‌سالگی تحجر و عبادت خود را بیشتر کرده و بسیار گریه می‌کردند.

وی با توصیه به جوانان برای پیروی از راست‌گویان بیان کرد: قرآن کریم با توصیه به مؤمنین برای حفظ تقوا و پیروی از راست‌گویان که اهل‌بیت(ع) هستند تکلیف همگان را روشن کرده است.

901

کد خبر: 882774

وب گردی

وب گردی