تحصیل ۶۰ هزار دانشجوی پرستاری در کشور

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: در حال حاضر 60هزار دانشجو در مقاطع مختلف رشته پرستاری در کشور در حال تحصیل هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمد شریفی مقدم در مراسم روز دانشجوی دانشجویان پرستاری دانشگاه‌های تهران، با اشاره به تحصیل ۶۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف رشته پرستاری اظهار کرد: این میزان دانشجو پتانسیل بزرگی است که می‌تواند منشأ بسیاری از تحولات آینده پرستاری باشد. جامعه دانشجویان پرستاری کشور در چند سال گذشته به جز دو سال اخیر در رکود و سکوت بوده است. جنبش دانشجویان پرستاری کشور دیده‌بانی است که همیشه جلوتر از جامعه پرستاری حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ پرستار بیمارستانی طراحی شد. طبق این طرح هر بیمارستان دولتی، خصوصی و غیردولتی می‌توانست به میزان مورد نیاز خود بدون کنکور دانشجو بپذیرد و خودش مدرک صادر کند. اما با هوشیاری جلوی آن گرفته شد. در حال حاضر ۹۰ درصد این طرح جمع شده است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری همچنین اضافه کرد: اگر این طرح‌ها اجرا می‌شد امروز بیمارستان‌ها مملو از پرستاران بیمارستانی و بهیار یکساله می‌شد و فاتحه پرستاری آکادمیک خوانده می‌شد.

شریفی مقدم با اشاره به طرح کارآموزی در عرصه که برای دانشجویان پرستاری در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: قرار است با این طرح که البته خطر کمتری نسبت به پرستار بیمارستانی دارد، به جای استخدام پرستار، نیروی کار بیمارستان‌های دولتی را تامین کند.

705

کد خبر: 882804

وب گردی

وب گردی