متن کامل سخنان نتانیاهو در نشست خبری با مکرون

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری با رئیس جمهور فرانسه ، فرانسه را شریک این رژیم معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در پاریس گفت من از دوستم امانوئل تشکر می کنم. شما واقعا دوست من هستید. من از اینکه شما حملات تروریستی علیه اسرائیل و اسرائیلیها را محکوم کردید، تشکر و استقبال می کنم. این حملات هیچ وجه توجیه پذیر نیستند. ما هر دو شریک یکدیگر در تلاش برای رسیدن به صلح، امنیتی و شکوفایی و رفاه هستیم. ما اشتراک فرهنگی زیادی داریم. ما اهداف مشترک زیادی داریم، ارزشهای مشترک ما خیلی زیاد است. به نظر من در کل خاورمیانه(غرب آسیا)، هیچ کشوری به اندازه اسرائیل از ارزشهای اساسی فرانسه دفاع نمی کند و برای آنها مبارزه نمی کند، ارزشهایی که فرانسه برای آنها شناخته می شود و هویت اساسی آن است.

وی افزود: در حوزه های زیادی با یکدیگر همکاری داریم که از جمله آنها حوزه های امنیتی است. همانطور که شما هم خوب می دانید این همکاریها جان انسانهای بسیاری را نجات داده است. اسرائیل اطلاعات با ارزش زیادی برای کشورهای زیادی در اروپا و خارج از اروپا فراهم کرده است که جلوی دهها حمله تروریستی را گرفته است که متاسفانه برخی از آنها باعث درد و رنج شما شده است. ما با یکدیگر علیه وحشیگری مبارزه می کنیم و شما رهبری مهم در این نبرد هستید. همچنین در خاورمیانه، تلاشهای شما در لبنان تحسین برانگیز است. تلاشهای شما در جلوگیری از گسترش تجاوز ایران نیز قابل تحسین است! البته این بدان معنا نیست که من و امانوئل مکرون درباره همه چیز اتفاق نظر داریم و هنوز این طور نشده است. ما روی این مساله کار می کنیم و این مساله زمان می برد. در هر حال من خوشحالم که شما را دوباره در پاریس ملاقات می کنیم. پاریس پایتخت فرانسه است و قدس پایتخت اسرائیل است. قدس سه هزار سال پایتخت اسرائیل بوده است! قدس پایتخت دولت یهودی به مدت هفتاد سال بوده است! ما به تاریخ و انتخابهای شما احترام می گذاریم و می دانیم که شما نیز به عنوان دوستان ما به تاریخ و انتخابهای ما احترام می گذارید. به نظر من این مساله نیز برای صلح اساسی است. چیزی که صلح نیاز دارد این است که بر اساس حقایق و واقعیات گذشته و حال بنا شود. این تنها راهی است که می توان آینده ای واقع بینانه و موفق را ایجاد کرد. هم اکنون تلاشی مستمر در مجامع مربوط به سازمان ملل متحد و یونسکو و جاهای دیگر وجود دارد که ارتباط چند هزار ساله میان ملت یهود و قدس را انکار کنند! این کار بی معنا و مزخرف است. شما می توانید این موضوع را در کتابی بسیار فاخر به نام کتاب مقدس بخوانید. شما می توانید آن را بعد از کتاب مقدس بخوانید. شما می توانید این مساله را در تاریخ جوامع یهود مطالعه بکنید که در طول آوارگی یهود آمده است. پایتخت اسرائیل جای دیگری نیست ، پایتخت اسرائیل قدس است! کنست، پارلمان اسرائیل، دیوان عالی، مقر دولت ما، دفتر نخست وزیر، دفتر رئیس جمهور(رئیس رژیم ) در قدس است. اینها در بئرسبع یا اشدود که شهرهای فوق العاده و زیبایی هستند، قرار ندارند، بلکه در قدس هستند. قدس همیشه پایتخت ما بوده است! قدس هرگز پایتخت هیچ ملت دیگری نبوده است! به نظر من هر چه زودتر فلسطینیان این واقعیت را قبول کنند و با آن کنار بیایند، ما زودتر به سمت صلح حرکت می کنیم. به همین علت اعلام رئیس جمهور ترامپ بسیار تاریخی بود و برای صلح و تلاش برای آن بسیار مهم بود. هم اکنون تلاشی جدی از طرف آمریکا برای صلح جریان دارد. تمام چیزی که می توانم بگویم این است که ما باید به صلح فرصت دیگری دهیم و این کار را با محقق کردن حقیقتی تاریخی و با باز کردن راه برای امکان مذاکراتی جدید با ابتکار عملی جدید انجام دهیم. صلح نه فقط نیاز دارد که واقعیت را قبول کنیم بلکه همچنین باید با تجاوز مقابله کرد. رئیس جمهور مکرون تلاش می کند اوضاع در لبنان را تغییر دهد و طرحی جدی را به دست گرفته است که ما از این تلاشهای او حمایت می کنیم و آن را تحسین می کنیم. ما باید هر کاری می توانیم انجام دهیم تا ایران را متوقف کنیم.
در کل منطقه تغییری بزرگ را شاهدیم زیرا بسیاری از کشورهای عرب اکنون قبول دارند که اسرائیل دشمن آنها نیست بلکه متحد غیرقابل انکار و ضروری برای آنهاست. در این مساله خیر و برکتی وجود دارد، زیرا این کار می تواند مسیر را برای صلحی نهایی میان ما و همسایگان فلسطینی و میان ما و بقیه جهان عرب هموار کند.
امروز وظیفه ما جلوگیری از تجاوز و دادن فرصت به صلح است! آقای مکرون شما در این کار شریکی ضروری برای ما هستید و من دوباره از شما برای مهمان نوازی و دوستی شما تشکر می کنم.

کد خبر: 882846

وب گردی

وب گردی