نتانیاهو و ماکرون در کاخ الیزه درباره ایران و وضعیت قدس رایزنی می‌کنند

رسانه‌های صهیونیستی از سفر نخست‌وزیر این رژیم به پاریس برای گفت‌وگو با رئیس‌جمهور فرانسه درباره ایران و وضعیت قدس خبر داده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز ، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای گفت‌‌وگو با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه درباره ایران و مسائل دیگر شنبه شب راهی پاریس شد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داده این دیدار که در کاخ الیزه برگزار می‌شود قرار بود در ابتدا یک نهار کاری با تمرکز بر ایران باشد، اما در پی تصمیم دولت آمریکا برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، اکنون مسائل گسترده‌تری را در دستور کار قرار می‌دهد.

هاآرتص نوشته ماکرون در این دیدار از نتانیاهو درباره مقاصد رژیم صهیونیستی در قدس شرقی و کرانه باختری توضیح خواهد خواست.

نتانیاهو و ماکرون درباره مسائل پیرامون ایران نیز رایزنی خواهند کرد. مقام‌های پاریس در ماه‌های گذشته بارها درباره حضور ایران در سوریه، وضعیت حزب‌الله در لبنان و لزوم مقابله با برنامه موشکی ایران اظهاراتی همراستا با مقام‌های رژیم صهیونیستی مطرح کرده‌اند.

هاآرتص نوشته انتظار می‌‌رفت حضور ایران در سوریه اصلی‌ترین موضوع گفت‌وگو میان نتانیاهو و رئیس‌جمهور فرانسه در کاخ الیزه باشد، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد اکنون این دیدار بیشتر به مسئله قدس اختصاص داشته باشد.

کد خبر: 882851

وب گردی

وب گردی